Ortaöğretim biyoloji öğretiminde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine, akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının 9. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri, akademik başarıları ve biyolojiye yönelik tutumları üzerine etkisini incelemektir. Bu çalışmada, öğrencilerin bilimsel süreç becerileri ve akademik başarılarındaki gelişimleri belirlemek için ?Bilimsel Süreç Becerileri Testi? ve ?Akademik Başarı Testi? ve biyoloji dersine yönelik tutumlarını ölçmek için ?Biyoloji Dersi Tutum Ölçeği? kullanılmıştır.Çalışmanın örneklemini Selçuklu Cumhuriyet Lisesi'nde iki farklı 9. sınıftaki 36 öğrenci oluşturmaktadır. Sınıflar yansız olarak deney grubu ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı ve kontrol grubunda geleneksel yöntem kullanılmıştır.Uygulamanın 9. sınıf öğrencileri üzerine etkilerini değerlendirmek için Bilimsel Süreç Becerileri Testi, Akademik Başarı Testi ve Biyoloji Dersi Tutum Ölçeği deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır.Sonuçlar, deney grubundaki öğrencilerin bilimsel süreç becerileri son test, akademik başarı son test ve biyoloji dersi tutum ölçeği son test puanlarının daha yüksek olduğunu göstermiştir. The purpose of this study was to investigate the effects of inquiry-based learning approach on ninth grade students? science process skills, academic achievements and attitudes toward biology. In this study, ?Science Process Skills Test? and ?Academic Achievement Test? have been used to determine the improvements in science process skills and academic achievements of the students; and ?Attitude Scale toward Biology? has been used to measure the attitudes of students toward biology.The sample of this study consisted of 36 students, from two different ninth grade classrooms in the Selçuklu Cumhuriyet Secondary School. The classrooms were assigned randomly as the experimental group and the control group. In the experimental group, inquiry-based learning approach was used; and in the control group traditional method was used.In order to assess the treatment effects on ninth grade students, Science Process Skills Test, Academic Achievement Test and Attitude Scale toward Biology were administered as pre- and post- tests to experimental and control groups.The results showed that students in the experimental group had significantly higher scores on post- Science Process Skills Test, post- Academic Achievement Test and post- Attitude Scale toward Biology.
Collections