3 - 5 yaş arasında ve anaokuluna giden çocuk annelerinin ayrılma kaygısı ve bağlanma biçimleri ile çocuğun davranışları ve ayrılma kaygısı arasındaki ilişki: Bilişsel esnekliğin aracı rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, anaokuluna giden çocuk annelerinin ayrılma kaygısı ve bağlanma biçimleri ile çocuğun davranışları ve ayrılma kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Bu bağlamda, annelerin bilişsel esnekliğinin bağlanma biçimleri ve ayrılma kaygıları arasındaki aracı rolüne bakılmıştır. Çalışma kapsamında hem anne ve çocuğun ayrılma kaygıları arasındaki ilişkinin hem de çocuğun ve annenin ayrılma kaygısı bağlamında çocuğun sosyal becerileri ve problem davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 280 çocuğun anne ve öğretmenleri oluşturmaktadır.Çalışmada annelerden bilgi toplamak amacıyla `Demografik Bilgi Formu`, `Yuva Çocukları İçin Ayrılma Kaygısı Ölçeği (Anne-Baba Formu)`, `Bilişsel Esneklik Envanteri, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri (YİYE-II)`, `Yetişkin Ayrılma Kaygısı Anketi` uygulanmıştır. Öğretmenlerden bilgi toplamak amacıyla da `Yuva Çocukları İçin Ayrılma Kaygısı Ölçeği (Öğretmen Formu)` ve `Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeği` kullanılmıştır.Yapılan analizler doğrultusunda temel olarak çocuğun ayrılma kaygısı ile sosyal becerileri arasında aynı yönde ve anlamlı, problem davranışları arasında ters yönde ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Annenin bağlanma biçimi ile ayrılma kaygısı arasında aynı yönde ve anlamlı ilişki bulunmuştur. Son olarak anne bağlanma biçimi ve ayrılma kaygısı arasında aracı rolüne bilişsel esnekliğin anlamlı düzeyde bir rol üstlenmediği görülmüştür. The aim of the research is to examine the relationship between separation anxiety and attachment style of the kindergartner's mother and to investigate the relationship between attachment style with the child's behavior and separation anxiety. In this context it has also looked into the role of mediator between attachment styles of mothers and separation anxiety of cognitive flexibility. The relationship between the mother and the child's separation anxiety as well as the scope of the study has examined the relationship between child and maternal separation anxiety in the context of thechild's social skills and problem behavior. The relationship between the mother and the child's separation anxiety as well as the scope of the study has examined the relationship between child and maternal separation anxiety in the context of the child's social skills and problem behavior. In the study `Demographic Information Form`, `Slot Separation Anxiety Scale for Children (Parent Form)`, `Cognitive Flexibility Inventory, Experiences In Close Relationships Inventory (E.I.C.R.I.), `Adult Separation Anxiety Questionnaire` are used to collect information from mothers. In order to gather information from teachers in `Slot Separation Anxiety Scalefor Children (Teacher Form)` and `Kindergarten and Kindergarten BehaviorScale` were applied. With respect to the analysis results, there was a positive significant correlation between child's seperation anxiety and social skills and there was a negative significant correlation between child's seperation anxiety and problem behavior. A positive significant correlation between attachment styles of mother and mother's seperation anxiety was observed. For cognitive flexiblity, there is no evidence that it acts as a mediator factor between mother's attachment style and separation anxiety.
Collections