Evaluating the attitudes of cultural groups in Khyber Pakhtunkhwa (Pakistan) towards cultural differences from liberal perspective
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal teoriler çoğulluktan kaynaklanan sorunlara makul ve genel bir çözümgetirmeyi hedefler. Ancak herkesin üstünde hemfikir olduğu bir teori henüz ortayakonmamıştır. Eğer teoriler alanda eksik olan ampirik araştırmalarla desteklenirseçoğullukla ilgili bir çok soru cevaplandırılabilir. Bu tez bu doğrultuda bir çabadır.Çalışma, Pakistan‟ın Khyber Pakhtunkhwa eyaletindeki kültürel grupların kültürelfarklılıklara yönelik tutumlarını bazı liberal akademisyenlerin teorileri ışığındadeğerlendirmektedir. Bu değerlendirme 9 lisan ve din grubundan 2977 anket ve 80kişisel mülakat ile elde edilen veri temelinde gerçekleştirilmiştir.Tez, KP‟deki kültürel grupların üyelerinin çoğunluğunun asimilasyona,kozmopolitanizme, parçalanmış çoğulculuğa yönelik olarak negatif fakat karşılıklıetkileşime dayalı çoğulculuğa yönelik pozitif bir tutum aldığını ortaya koydu.İnsanların tutumları, Kukathas tarafından ileri sürülen teorinin varsayımlarınınbazılarını desteklerken bazılarını da reddetmiştir. Örneğin, katılımcılarınçoğunluğu gruplarından ayrılan üyelerin gruptan herhangi bir katkı almamasıgerektiğine; liderlerinin kendi taleplerini temsil etmediğine; devletin çeşitligruplar arasında tarafsız olması gerektiğine; KP toplumunun azınlıklara karşıgenel olarak hoşgörülü olduğuna inanmaktadır. Bununla birlikte, Kukathas‟ınazınlıklara azınlık hakları verilmemesi fikri KP‟deki kültürel grupların tutumlarıtarafından desteklenmemiştir.Benzer biçimde, katılımcıların çoğunluğu Kymlicka, Taylor, Parekh veModood‟un varsayımlarının bazılarına olumlu bazılarına da olumsuz tavırsergilemiştir. Örneğin, katılımcılar, kültürün bir grup için önem arzettiğini; eğerbu kısıtlamalar insan haklarını tehdit ederse gruplara içsel kısıtlama yapma hakkıverilmemesi gerektiğini; bu grupların grup hakları ile korunması gerektiğini vekültürün muhafaza edilmesi gerektiğini söylemişlerdir.Bu araştırmayı tamamladıktan sonra KP toplumunun başlangıçta düşünülenden birparça daha hoşgörülü ve liberal olduğu ortaya çıktı.Anahtar KelimelerKhyber Pakhtunkhwa, Kültür, Çolkültürcülük, Pahtunlaştırma,Müslümanlaştırma, Devlet tarafsızlığı, Grup hakları, Tanıma, Hoşgörü, Çıkaruçurumu. Social theories try to give a plausible and generalized solution to theproblems/challenges arising out of plurality but no agreed upon mechanism hasbeen developed so far. Many questions related to plurality can be answered iftheories are complemented by empirical research which is deficient in the field.This dissertation is an attempt in that direction. It evaluates the attitudes ofcultural groups in KP, Pakistan, towards cultural differences in the light of thetheories of some of the liberal scholars by conducting a field survey for collectingdata through 2977 questionnaires and 80 personal interviews from 9 religiolinguisticgroups.The dissertation shows that majority of the members of cultural groups in KPshowed a negative attitude towards assimilationism, cosmopolitanism andfragmented pluralism but a positive attitude towards interactive pluralism. Theattitudes of the people support some, but reject others, of the major assumptionsof the theory set out by Kukathas. For example, majority of the respondentsupheld that those members who exit their group should not receive any benefitfrom the group; that their leaders do not represent their demands; that state shouldbe neutral among various groups; that KP society is generally tolerant towardsminority groups. However, Kukathas‟s claim that minority rights should not begiven to minorities was not supported by the attitudes of the cultural groups inKP.Similarly, majority of the respondents had a positive attitude towards some, butnot others, of the assumptions of Kymlicka, Taylor, Parekh and Modood and saidthat culture has importance for a group; that groups should not be provided withinternal restrictions, if those restrictions intend to violate human rights; thatgroups should be protected by the provision of group rights; and that cultureshould be preserved.After conducting this research it came out that KP society is a bit more tolerantand liberal than what it was thought to be.Key WordsKhyber Pakhtunkhwa, Culture, Multiculturalism, Pakhtunization, Muslimization,State neutrality, Group rights, Recognition, Toleration, Interest gap
Collections