Karamanlı mübadil halk kültürü bağlamında Neokesaria köyünde geçiş törenleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, mübadil Karamanlı Ortodoks inancına sahip bir topluluk olan Neokesarialıların sözlü kültürü bağlamında geçiş törenleri ele alınmaktadır. Geçiş törenleri, topluluğun geçmişten günümüze, içinden geçtiği tarihsel süreçler ve sosyo-kültürel bağlamlar çerçevesinde değişim-dönüşüm yönleri göz önünde bulundurularak incelenmiştir. Temel veri kaynağı alan araştırması olan bu çalışma için, elde edilen yazılı kaynaklarda ortaya konulan bilgilerden ve Küçük Asya Araştırmaları Merkezi Sözlü Kültür Arşivi derlemelerinden faydalanılmıştır. Çalışma Giriş, 3 İnceleme Bölümü, Sonuç, Kaynakça ve Ekler'den oluşmaktadır. Giriş kısmında, çalışmanın sınırları, amacı, önemi belirtilmiş ve çalışmada kullanılan yaklaşım ve yöntemler ortaya konmuştur.Birinci bölümde, bugüne kadar konu ile ilgili yapılmış çalışmalardan ve tarihsel kaynaklardan hareket edilerek Karamanlı Ortodokslar'ın adlandırılma biçimleri, yaşadıkları bölgeler, mübadele öncesi ve sonrası süreç, günümüz Yunanistan'ındaki durumları hakkında bilgiler verilmiş ve onlarla ilgili önceden yapılmış çalışmalar değerlendirilmiştir. İkinci bölümde, mübadele sonrasında Karamanlı Ortodokslar tarafından kurulan Neokesaria köyünün tarihi, coğrafi, beşeri ve sosyo-kültürel özellikleri ele alınmıştır.Üçüncü bölümde, günümüzde Neokesaria köyünde yaşamakta olan mübadil Karamanlı Ortodoksların geçiş törenleri, değişim-dönüşüm özellikleri bağlamında incelenmiştir.Sonuç kısmında, geçiş törenlerinin, sosyo-kültürel ve tarihsel bağlam içindeki değişim-dönüşüm yönleri genel çerçevede değerlendirilmiştir.Anahtar SözcüklerKaramanlı Ortodokslar, Karamanlı Ortodoks Türkler, Neokesaria, Geçiş Törenleri This study approaches the rites of passage in the context of oral culture of Neokesaria, whose people are Orthodox immigrants. The rites of passage are analyzed in the context of historical process and socio-cultural changes, which the community has undergone, taking into account change and transformation. For this study, the fieldwork is the underlying data source, utilizing data from the written sources on this issue and from Asia Minor Studies Oral Tradition Archive. The study consists of an introduction, three-part examination, conclusion, bibliography and appendices. The introduction defines the limits, the purpose and the importance of the study, and indicates the approaches and the methods used.The first part focuses on how these people were named (that means the community's name for itself is presented, taking into account all the investigations that have taken place into the community until now.), where they had lived, and how conditions were before the exchange of population and after by proceeding and analyzing from the previous studies and historical sources about the Karamanlides. In the second part, historical, geographical, humane and socio-cultural features of Neokesaria village, which was established from Orthodox Karamanlides, are discussed.In the third part, the rites of passage of Orthodox Karamanlides who live in Neokesaria village at the present time are analyzed in the context of change and transformation features.In the conclusion, the general changes and transformations of the rites of passage in a socio-cultural and historical context are evaluated.KeywordsOrthodox Karamanlides, Orthodox Karamanlides Turks, Neokesaria, Rites of Passage.
Collections