Kadın bedeninin gösterimi: Popüler kültür ve sanat (1970-1980)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Kadın Bedeninin Gösterimi: Popüler Kültür ve Sanat (1970-1980)` adlı tezde dönemin önemli popüler kültür kaynaklarından Ses Dergisi'ndeki ve bu yıllar arasında üretilmiş figüratif resimlerdeki kadın (imgesinin) gösterimi incelenmiştir. Mayıs 1968'in ardından şekillenen toplumsal farkındalık 1970ler'de dünyada feminizmin ivme kazanmasını sağlamış, ve bu olgu Türkiye'yi de etkilemiştir. Dünyada feminist hareketler 19. Yy sonuna dayansa da, 1970li yıllarda Türkiye'de ve dünyada kadınların sahiplendiği feminist bir bilinç oluşmuştur. Böyle bir ortamda, Ses gibi bir popüler sanat dergisinin içeriğine bakıldığında, yaşanan kültürel değişim ile kadına bakışın nasıl şekillendiği üzerinde durulmaya çalışılmıştır. 1970'li yıllarda tarımın geleneksel yapısı değişmiş, sanayileşme iç ve dış göçü doğurmuş, reklamlar ile birlikte tüketimin kültürü oluşmuştur. 12 Mart 1971 Muhtırası, İşçi Partisi'nin yeniden kuruluşu, sendikal hak ve eylemler, 15-16 Haziran olayları olarak adlandırılan işçi eylemleri, boykotlar, mitingler, öğrencileri de etkileyen sağ-sol çatışmaları gibi önemli politik olaylarla 1970'li yılların toplumsal yapısı değişmiş, güçlü bir işçi sınıfı ve bir gecekondu sınıfı halkı söylemi oluşmuştur. Bu çalkantılı ortamın içerisinde, sanatçılar değişen toplumu gözlemlemiş, eleştirmiş ve genellikle figüratif bir anlatımla resmetmişlerdir. Kadın, toplumda taşıdığı değerler nedeniyle, bu resimlerde de önemli anlatım araçlarından biri olarak yerini bulmuştur. `Representation of Woman: Popular Culture and Art (1970-1980)`, is examining the representation of women in one of the most significant popular magazines Ses and woman figure in the paintings depicted in the same years. After May 1968, awareness in society opened the path to new discussions on feminism that affected Turkey as well. Although feminist movements date back to the end of 19th Century, In 1970s, a specific feminist awareness was generated that was celebrated by women as well. The thesis aims to analyze the cultural change and the perception of woman in such an era, through the pages of Ses Magazine, a significant popular culture medium of the afore-mentioned years.In 1970's, traditional methods of agriculture have transformed; industrialization led to (e)migration and consumption culture became more evident as a result of commercials. As a consequence of important political events such as coup-d'état of March 12th 1971, the re-establishment of The Worker's Party, the demonstrations for the union rights, one of the biggest worker's demonstrations on 15-16 June, boycotts, problems between rightists and leftists that affected university students, structure in society has radically changed. Besides a new and stronger working class, a discourse of a new shanty class has emerged. In such a fluctant agenda, artists observed the transforming society, criticized and painted with figurative manner. In the society women have been the symbol of certain values. Consequently, in the paintings of 1970s, women were substituted for one of the significant mediums of expression.
Collections