Yetişkin yeni medya okuryazarlığı: Avrupa Birliği ve Türkiye örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; Avrupa Birliği ve Türkiye'deki aktörlerin, yetişkin yeni medya okuryazarlığı alanında yapmış/yapmakta olduğu çalışmaları değerlendirmek amacıyla Avrupa Birliği ve Türkiye'deki aktörlerin yetişkin yeni medya okuryazarlığı alanındaki çalışmaları, kapsam ve eğilim durumları ortaya konulmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan betimsel içerik çözümlemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu izlekte, yetişkin yeni medya kullanıcılarına, aktif yurttaşlığın gerekliliklerine uygun eleştirel pedagojiden beslenen, yeni medya okuryazarlığı eğitim modeli çerçevesi oluşturmak araştırmanın amacıdır. Araştırma, sözlü, yazılı kültür ve temel okuryazarlık yaklaşımlarından hareketle ana akım, eleştirel akım ve yeni medya okuryazarlığına kadar kuramsal/kavramsal bir köprü oluşturmaktadır. Ayrıca, eğitim bilimlerinde yetişkin eğitimine ilişkin farklı yaklaşımlar temel alınarak, yetişkin yeni medya okuryazarlığı eğitimine uygun eğitim modelleri ve yetişkin eğitim kuramları tartışılmıştır.Araştırma, içerik çözümlemesi verilerine, yeni medya kuramlarına/araştırmalarına ve eğitim bilimleri temelindeki yetişkin eğitim kuramlarına/modellerine bağlı olarak yetişkin yeni medya okuryazarlığı eğitim programı kazanımlarının nasıl olması gerektiğine dair öngörüler sunmayı amaçlamaktadır. In this study, in an attempt to evaluate new media literacy studies that actors of European Union and Turkey have been conducting, contents, scopes and dispositions of the related studies were revealed. Descriptive content analysis which is a qualitative research method was applied to the study. Forming a critical pedagogy that is basedon new media literacy education model in the framework of the necessities of active citizenship is another goal of this study.This study forms a theoretical / conceptual bridge from verbal, written culture and basic literacy approaches to current, criticism and new media literacy. In addition, in the light of educational science, education models and adult education theories that are appropriate for adult new media literacy were discussed.The research includes predictions on how adult media literacy training program acquisitions regarding content analysis data, new media theories / researchs, and adult education theories / that are based on educational sciences, and objectives of acquisition for adult individuals that receive this training.
Collections