KOBİ`lerde Ar-Ge ve yenilik işbirliği ve üniversite sanayi işbirliği algısı: ODTÜ Teknokent örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu akademik çalışmanın amacı, rekabetçi teknolojik gelişmeler öncülüğünde büyüme stratejisi olan Ar-Ge ve yenilik odaklı olan KOBİ'lerin; işbirliği gerçekleştirme tecrübelerini tespit etmek ve bu işletmelerin üniversite sanayi işbirliği konusuna bakış açılarını araştırarak yenilikçi mal/hizmet oluşturabilmeleri için başarılı işbirlikleri yapabilmelerine destek olmak ve bu alandaki bilimsel çalışmalara katkı sağlamaktır.ODTÜ Teknokent'te faaliyet gösteren 215 KOBİ ölçeğindeki işletmeden alınan verilerle oluşturulan hipotezler, istatistiksel yöntem olarak ki-kare testi ile analiz edilmiştir. KOBİ'lerde, üniversite ile sanayi arasında ihtiyaç olan karşılıklı bu etkileşimin sonraki dönemde doğru yapılandırılmasının önemli bir ihtiyaç olduğu belirgin olarak ortaya çıkmıştır. İşletmeler, üniversite sanayi işbirliğinin gerekliliği konusunda olumlu bakış açısına sahiptir. Aynı zamanda başarıyı etkileyen faktörler ve kısıtlar konusunda; taraflar arasında iletişim, güven, karşılıklı beklenti, kurumların kültür farklılıkları, ortak hedeflerin işbirliğine uyumu ve işbirliği isteği konuları engellerin başında geldiği tespit edilmiştir. The aim of this academic work is to promote R&D, which is the growth strategy in the direction of competitive technological developments, and SMEs that are focused on innovation; and to contribute to the scientific work in this area by helping them to establish successful collaborations in order to create innovative products / services by exploring their views on university industry cooperation.Hypotheses obtained from the operation of 215 SME scale operating in METU Technopolis have been analyzed with chi-square test as statistical method. It has become clear that SMEs need to have a correct structuring of this mutual interaction needed between the university and industry in the coming period. Businesses have a positive outlook on the necessity of university industry cooperation. At the same time, on factors and constraints that affect success; communication, trust, mutual expectation, cultural diversity of institutions, harmony with cooperation of common goals and request for cooperation.
Collections