SA 8000 ve ISO 26000 iş etiği standartlarının Türkiye`de uygulanabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yaşanan çevre sorunları ve iş dünyasındaki insan hakları ihlalleri tüketici açısından satın alma davranışlarının sorgulanmasına yol açmıştır. Bu durum şirketler için kurumsal imajın bir boyutu olan etik konusunu, küresel rekabet denkleminin yeni ve göz ardı edilemez bir değişkeni haline getirmiştir. SA 8000 ve ISO 26000 Standartları ise kurumsal sosyal sorumluluğa stratejik bir bakış açısı geliştirebilme becerisi ve ölçülebilir bir değer sistemi oluşturabilmesi açısından önemlidir. Bu çalışma kapsamında sosyal sorumluluk standartlarının Türkiye'de uygulanabilirliğine dair mevcut durum kavramsal izlekte ele alınmıştır. Today's environmental problems and human rights violations in the business world have led to a questioning of purchasing behavior for consumers. This situation has made the ethical issue, a dimension of corporate image, a new and irrevocable variable for the global competition equation. The SA 8000 and ISO 26000 Standards are important to form a system of measurable value and the ability to develop a strategic perspective on corporate social responsibility. In the scope of this work, the current situation regarding the applicability of social responsibility standards in Turkey are discussed in conceptual themes.
Collections