Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabağ, Çağla
dc.contributor.authorSökezoğlu Çakir, Demet
dc.date.accessioned2020-12-29T17:04:06Z
dc.date.available2020-12-29T17:04:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/461333
dc.description.abstractBu tezde Ümit Ünal'ın 9 (2002), Ara (2008), Gölgesizler (2009) ve Nar (2011) filmlerindeki anlatı yapısında üstkurmacasal teknikler kullanarak özdüşünümsel bir sinema dili inşa ettiği fikrinden yola çıkılmaktadır. Çalışmada söz konusu tekniğin hangi farklı biçimlerde kullanıldığı ve gerçek/kurmaca ve izleyici/ yönetmen ilişkisi açısından nelere işaret ettiği tartışılmaktadır. Üstkurmaca her ne kadar postmodern bir anlatı biçimi olarak tanımlansa da modernist sanattaki kendini yansıtma, özbilinç ve özdüşünümsellik işlevleriyle de alakalı olması nedeniyle yalnızca postmoderniteyle sınırlandırılamayacağı göz önünde bulundurulmalıdır. Bu bağlamda da Ünal sinemasına bakıldığında 9, Ara ve Nar filmindeki özdüşünümselliğin modernist auteur'ün eleştirel bakışına karşılık geldiği, Gölgesizler filminde ise özdüşünümselliğin metinlerarasılığı ön plana çıkaran bir işleve sahip olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractThis thesis builds upon the idea that in his films 9 (Nine) (2002), Ara (Space Between) (2008), Gölgesizler (The Shadowless) (2009) and Nar (The Pomegranate) (2011) Ümit Ünal created a self-reflexive cinematic language by the use of metafictional narration techniques. The study discusses how these techniques are used in different ways and what they mean in terms of reality/fiction and audience/director relationship. Although metafiction is usually defined as an element of postmodern fiction it could not be restricted to it due to its connection with modernist auteur's self-reflexivity and self-consciousness. In this respect it can be said that Ünal's self-reflexivity has a modernist critical view in 9, Ara and Nar whereas the function of self-reflexivity is to underline the intertextuality of the filmic text in Gölgesizler.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleÜmit Ünal filmlerinde özdüşünümsellik
dc.title.alternativeSelf reflexivity in the films of Ümit Ünal
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-29
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmÜnal, Ümit
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmCinema sector
dc.subject.ytmCinema history
dc.subject.ytmSelf-reflexive
dc.subject.ytmModernism
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.identifier.yokid10247554
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553770
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess