Trade opportunity of potential agricultural commodities between Turkey and Indonesia
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Haziran 2013 ile Ocak 2014 tarihleri arasında Endonezya ve Türkiye'de gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı Türkiye ile Endonezya arasında ticaret hacmine sahip 3 önemli tarımsal emtianın ticaret potansiyelini ve endüstriyel cazibesini SWOT analizi yöntemi ile analiz etmektir. Ticaret hacmine sahip 3 önemli emtianın sanayi rekabet gücü de ayrıca ele alınmıştır. Bu çalışmada nitel,nicel birincil ve ikincil veriler kullanılmıştır. Birincil veriler araştırma amaçları uyarınca gayelı örnekleme yöntemi ile elde edilmiştir ve veriler üzerinde Online/yüzyüze görüşme usulü ile uzmanların görüşleri alınarak Odak Grup Tartışması (OGT) gerçekleştirilmiştir. İkincil verileri Birleşmiş Milletler (UN) Comtrade, FAOSTAT, IMF, Dünya Bankası, Ticaret Bakanlıkları, Tarım Bakanlıkları ve diğer ilgili kurumların verileri oluşturmaktadır. Çalışmanın açıklayıcı verileri, SWOT (Güçlü yanlar, Zayıf yanlar, Fırsatlar, Tehditler) matris metodu, SOR (Stratejik yönelim) matris metodu, İç Faktör Analizi (IFAS), Dış Faktör Analizi (EFAS), Stratejik Konumu ve Eylem Değerlendirme (SPACE) ve Porter'ın Beş Rekabet Güçleri Matrisi yöntemleri kullanılarak analiz edilmistir. Çalışmanın sonucunda Türkiye'nin Endonezya'ya ihraç etmekte güçlü olduğu ilk üç ürün Buğday, Mısır ve Pamuk olarak tespit edilmiştir. Endonezya'nın Türkiye'ye ihraç etmekte güçlü olduğu ilk üç ürün ise Palm Yağı, Kauçuk ve Muz şeklinde belirlenmiştir. Türkiye ve Endonezya arasında tarımsal emtia ticaretinin eşit koşullu durumda olduğu iç-dış faktörlerin analizi diyagramına göre (X = 0.67; Y = 1.42), (X = 1.31; Y = 0.57) tespit edilmiştir. Bu tespit ile SOR analizinden elde edilen sonuçlar neticesinde çalışmanın ana tavsiyesini Türkiye'nin piyasada rekabet gücünü arttırmak için uygulayacağı strateji öncelikle saldırı stratejisi daha sonra savunma stratejisidir. Öncelikli saldırı stratejisinin ulusal tarım sanayisinin iki ülke arasında pazar payı elde etme kabiliyeti için daha faydalı olduğu yapılan analiz ile tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Rekabet Stratejleri, Tarımsal Emtialar, ve Uluslararası Ticaret This study was conducted from June 2013 to January 2014 in Indonesia and Turkey. The aims of this study to analyze the Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats (SWOT) of trade relations in macro-scale of the agricultural commodities, to analyze the industry attractiveness, trade potential, also strategic orientation of the three leading agricultural commodities traded between Turkey and Indonesia, and to analyze the industry competitive forces of the three leading agricultural commodities traded. The data used are primary and secondary data both quantitatively and qualitatively. The primary data obtained from deep interview by purposive sampling, Focus Group Discussion (FGD) method by online and offline communication either, also experts acquisition. The secondary data obtained from UN Comtrade, FAOSTAT, IMF, World Bank, Ministry of Commerce, Ministry of Agriculture and other relevant agencies. Descriptive data were analyzed using the SWOT Matrix method, the SOR (Strategic Orientation) Matrix method, Internal Factor Analysis (IFAS), External Factor Analysis (EFAS), Strategic Position and Action Evaluation (SPACE), and the Porter's Five Competitive Forces Matrix. The result of this study those were most commodities while in Turkey in case it is needed by Indonesia based on the top three are: Wheat, Maize, and Cotton Lint. Most commodities in Indonesia in this case required by the Turkish based on the top three commodities: Palm Oil, Dry Natural Rubber, and Banana. Based on diagraming by the internal-external factor matrix, it is known that the condition of trade in agricultural commodities between Turkey and Indonesia were same condition on the Divest (X = 0.67; Y = 1.42) and (X = 1.31; Y = 0.57). Therefore, the main recommendations suggested by using the SOR analysis as conclusions of the study were attack strategy for Turkey and defence strategy then, attack before national agroindustrial ability has been better.Keywords: Agricultural Commodities, Competitive Strategy, and International Trading.
Collections