İzli tarım uygulamalarının toprak sıkışmasına etkisinin incelenmesi ve haritalanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı; `İzli Tarım` uygulamaları ve kullanılan mekanizasyon araçlarının toprak sıkışmasına etkisinin incelenmesi ve geleneksel üretim metotlarına göre farklılıklarının ortaya konulmasıdır. Bu amaçla geleneksel ve izli ekim metotlarına göre planlanmış ve ekimi gerçekleştirilmiş parsellerde tarımsal uygulamalar öncesi ve sonrasında olmak üzere kuru ve sulu parsellerde ayrı ayrı penetrometrik ölçümler yapılmıştır. Toprakta dikey doğrultuda 0-10 cm, 0-20cm ve 0-30 cm derinliklerdeki veriler ölçülmek suretiyle her defasında toplam 80 adet ölçüm yapılarak elde edilen veriler ArcGIS haritalama programına aktarılmıştır. Böylece toprak sıkışıklığına ait haritalar elde edilmiştir ve bu haritalar incelenerek uygun değerler olarak kabul edilen 1-2,5 MPa aralığından büyük değerlere sahip sıkışmış toprak katmanları belirlenmiş ve olası nedenleri araştırılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; toprak sıkışıklığı değerleri bakımından 1-2,5 MPa değerleriyle sulu izli parselin en uygun parsel olduğu, 3-4 MPa değerleriyle ise kuru izli parselin en yüksek sıkışıklık değerlerine sahip parsel olduğu bilgisi elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kontrollü Tarla Trafiği, Toprak Sıkışması, Haritalama, Penetrometre. The purpose of the study; `Controlled Traffic Farming` practices and to examine the effect of soil compaction mechanization tools used and to clarify the differences compared to conventional production methods. For this purpose, planned according to traditional methods of cultivation and cultivation in track and was held in dry and irrigated plots, including plots of agricultural practices before and after measurements were made separately penetrometric. 0-10 cm in the vertical direction in the soil, 0-20 cm and the data obtained by measuring each time by a total of 80 data measured at 0-30 cm depth was transferred to ArcGIS mapping program. Thus, maps of land shortage and these maps were obtained by examining the appropriate values as the accepted value of 1-2.5 MPa stuck with large soil layers were identified and investigated possible causes.It was seen the most suitable parcel was wet track parcel with 1-2.5 MPa in therms of soil congestion value and the dry track parcel had highest congestion value with 3-4 MPa at the end of study. Keywords: Controlled Traffic Farming, Soil Compaction, Mapping, Penetrometer.
Collections