Ergenlik dönemindeki tüketicilerin yoğurt tüketim alışkanlıkları üzerine bazı faktörlerin etkisinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ergenlik dönemindeki tüketicilerin yoğurt tüketim alışkanlıkları üzerine bazı faktörlerin etkisinin belirlenmesi amacıyla Gaziantep İli Şahinbey ilçesi Hacı Muzaffer Bakbak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde öğrenim görmekte olan 9., 10., 11. ve 12. sınıf öğrencileri arasından tesadüfi olarak seçilen 200 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma için gerekli olan veriler araştırmacı tarafından anket tekniği ile toplanmıştır. Katılımcıların yaklaşık olarak % 38'i 17 yaş ve üzeri, %55'i 15-16 yaş ve %7'si 14 yaş grubunda olan öğrencilerdir. Katılımcıların %41.8'i haftada birkaç kez, %38.1'i hergün, %17'si çok nadir, %3.1'i de ayda birkaç kez yoğurt tüketmektedirler. Katılımcıların en çok yarım yağlı yoğurdu en az ise yağsız yoğurdu tercih ettiği saptanmıştır. Katılımcıların yoğurt tüketim alışkanlıkları üzerine etkili motivasyonel faktörler incelendiğinde; yoğurdun besin değeri ile ilgili ifadelerin en önemli olduğu, bunu sırasıyla duyusal özellik, ambalaj, kolaylık ve kilo kontrolüne yardımcı olması ile ilgili ifadelerin izlediği tespit edilmiştir. Katılımcıların yoğurt tüketim alışkanlıkları üzerine etkili motivasyonel faktörlerden reklam faktörü ile ilgili ifadeleri önemsiz bulduğu belirlenmiştir. Yapılan duyusal analiz sonuçlarına göre; genel olarak tüm özelliklere ilişkin dağılımlar incelendiğinde en çok beğeni alan örneklerin; yarım yağlı, market markalı yoğurdun (B örneği) olduğu, bunu sırasıyla yağsız, bilinen marka yoğurdun (C örneği) ve tam yağlı, yerel markalı yoğurdun (A örneği) izlediği panelistlerce belirlenmiştir. This research was conducted to determine the effect of some factors on the yogurt consumption habits of 200 adolescent consumers randomly chosen among the 9th, 10th, 11th and 12th grade students who are studying at Hacı Muzaffer Bakbak Vocational and Technical Anatolian High School in Şahinbey district of Gaziantep province. The data required for the research were collected by the researcher through questionnaire technique. Approximately 38% of the participants were 17 and over, 55% were in the 15-16 age group and 7% were 14 years old. 41.8% of the participants consumed yogurt a few times a week, 38.1% of the participants consumed yogurt every day, 17% of the participants rarely consumed yogurt and 3.1% of the participants consumed yogurt several times a month. It was determined that low-fat yogurt was preferred highly by the participants on the other hand fat-free yogurt was preferred at the least. When motivational factors affecting yoghurt consumption habits of participants were examined; nutritional value of yoghurt was found to be the most important. This was followed by expressions related to sensory properties, packaging, convenience and weight control. Participants' motivation factors affecting yogurt consumption habits were found to be insignificant in terms of expressions related to advertising factor. According to the result of the sensory analysis evaluation, it was determined that the most favoured example was supermarket branded low-fat yogurt (sample B) when the distributions of all the properties were examined in general. This was followed by known branded fat-free yogurt (sample C) and local branded full-fat yogurt (sample A).
Collections