Üniversite öğrencilerinin çevre farkındalık düzeylerinin ve çevre sorunlarına yönelik davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, üniversite öğrencilerinin çevre farkındalık düzeyleri ile çevre sorunlarına yönelik davranışlarını incelemek amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırma kapsamına, Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsünde öğrenim gören lisans öğrencilerinden 392 öğrenci alınmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla bir anket formu hazırlanmıştır. Hazırlanan anket formu dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; üniversite öğrencilerinin bireysel özelliklerini belirlemeyi amaçlayan sorular yer almaktadır. İkinci bölümde; öğrencilerin çevre konusuna dair bilgileri yer almaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde; öğrencilerin çevre konularına farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla `Çevre Farkındalık Ölçeği`,dördüncü bölümde ise `Çevre Sorunlarına Yönelik Davranış` ölçeği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, öğrencilerin çevre farkındalığı ile çevre sorunlarına yönelik davranışları (r=0,354, p<0,005) arasında pozitif yönlü ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca çevre farkındalığına ilişkin görüşler ile çevre sorunlarına yönelik ölçek alt boyutları olan kurulma (r=0,182, p<0,005), yaratma (r=0,211, p<0,005), beceri (r=0,488, p<0,005), algılama (r=0,361, p<0,005) ve duruma uydurma (r=0,273, p<0,005) alt boyutlarının pozitif yönlü ilişkili olduğusaptanmıştır.Öğrencilerin çevre farkındalık düzeyleri ile çevre sorunlarına ilişkin davranışlarıcinsiyet, aile gelir durumu, sınıf düzeyi, baba öğrenim düzeyi, çevresel bilgi kaynakları, çevre eğitimi alma durumları, ailede yaşayan kişi sayısı, çevre konulu belgesel izleme durumları, çevre dostu ürünleri tercih etme durumları, çevre kuruluşuna üye olma durumları ile çevre ile ilgili faaliyetlere katılma durumlarına göre farklılık göstermiştir. Buna karşın öğrencilerin yaş gruplarına ve anne eğitim düzeylerine göre çevre farkındalık düzeyleri ile çevre sorunlarına ilişkindavranışları farklılık göstermemiştir. Anahtar Kelimeler: Çevre, Çevre Sorunları, Çevre Farkındalığı, Çevre Eğitimi The research was planned and conducted to investigate the environmental awareness levels of university students and their behaviours towards environmental problems. The scope of the research consists of undergraduate students studying at Beytepe Campus of Hacettepe University. The study is included 392 students on campus.A questionnaire was prepared to collect data. The questionnaire has four sections. In the first part, there are questions aimed to determine the individual characteristics of university students. In the second part, there are some information about the students' knowledge regarding environment. In the third part of the study, `Environmental Awareness Scale about students' awareness on environmental issues and in the fourth part, Behaviors Towards Environmental Problems` scale were used.As a result of the research, it was found that there is a positive relationship between environmental awareness and environmental problems (r = 0.354, p <0.005). In addition, opinions about environmental awareness and the sub-dimensions of scale for environmental problems (r = 0.182, p <0.005), creation (r = 0.211, p <0.005), skill (r = 0.488, p <0.005), perception (r = 0.361, p <0.005) and fit-to-fit (r = 0.273, p <0.005) subscales were positively correlated.Students' views on environmental awareness and environmental problems gender, family income status, father education level, places to obtain information about the environment, the status of receiving environmental education, the number of people living in the family, environmental documentary monitoring situations, the choice of environmentally friendly products have differed according to their status as a member of environmental organization and participation in environmental activities. On the other hand, their environmental awareness levels and behaviours about environmental problems did not differ according to the age and the maternal education level of the students.Keywords: Environment, Environmental Problems, Environmental Awareness, Education of Environment
Collections