Search
Now showing items 1-10 of 30
Pazarlama araştırmalarında uluslararası karşılaştırılabilir veri tabanı ihtiyacına yönelik hanehalkı tüketici profilinin anket yoluyla oluşturulması: ESOMAR modelinin sosyoekonomik statü değişkenleri çerçevesinde Türkiye uygulaması
(2018-08-06)
ÖZET Pazarlama araştırmacılarının sık sık başvurma ihtiyacı duydukları, tüketicinin sosyo ekonomik statü karşılaştırmasına ilişkin ortak veri tabanına ait bilgilerin güvenilir bir şekilde toplanabilmesi için Avrupa Kamuoyu ...
Yeni ürün sunumuna rakiplerin tepki verme süreleri ve şekillerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma
(2018-08-06)
ÖZET Çalışmanın amacı, literatürden elde edilen bulgulardan hareketle, piyasaya yeni ürün sunumuna karşı, piyasadaki mevcut işletmelerin tepki şekilleri ve tepki verme sürelerinin, rekabet stratejileri çerçevesinde önemini ...
Qaly s yaklaşımı ile Kırşehir`de yaşayan toplumun genel sağlık durumunun tespiti ve sağlık işletmelerine yansıması
(2018-08-06)
Ill / ÖZET Toplumun sağlık düzeyini yükseltmek, kaliteli yaşamasını sağlamak sağlık sisteminin amacıdır. Bu amaç doğrultusunda sağlık sektörüne mikro ve makro bazda politikalar oluşturmak için öncelikle kişilerin mevcut ...
Bilgisayar sektöründeki satış elemanlarının güdülenmesi
(2018-08-06)
ÖZET Bu çalışmanın temel amacı, güdülenme teorilerinin ışığı altında, satış elemanlarının güdülenmesinde gerekli olduğu düşünülen unsurların satış elemanlarının güdülenmesiyle nasıl bir etkileşim içinde olduğunun araştırılması ...
Seyahat acenteleri pazarlamasında kullanılan yeni teknolojiler ve bunların seyahat acentelerinin pazarlama faaliyetlerine getirdiği yenilik ve kolaylıklar
(2018-08-06)
ÖZET İnsanın varoluşuyla birlikte pazarlama faaliyetleri ortaya çıkmış, tarihsel süreç içerisinde çok değişik boyutlar kazanmış ve sürekli gelişim içerisinde olmuştur. Bununla birlikte pazarlamanın asıl amacı hiç değişmemiştir. ...
Ürün yaşam eğrisi ve uygulanabilirlik sorunları: Bir kavramsal yaklaşım alternatifi ve televizyon alıcısı mamulü örneğinde uygulanışı
(2018-08-06)
ÖZET Çalışmanın amacı, literatürden elde edilen bulgulardan hareketle, Ürün Yaşam Eğrisi'nin kavramsallaştırılmasında, onun bir pazarlama stratejisi aracı olarak kullanılmasını sağlayacak bir yaklaşım getirmek ve bu ...
Küreselleşmenin tüketim kültürü ve davranışı üzerine etkisi
(2018-08-06)
Çokuluslu küresel şirketlerin dünya çapında gerçekleştirdiği ekonomik faaliyetlerin tüketim kültürüne etkilerini ele alan araştırma, çokuluslu şirket markalarının birbirinden farklı dinamiklere sahip yerel pazarlarda ...
Duygusal zekanın satın alma kararında referans grupların rolü üzerindeki etkisi: Özellikli ve kolayda mallar için bir araştırma
(2018-10-22)
Çalışmanın amacı duygusal zekanın, referans grupların rolü üzerindeki etkisini, özellikli ve kolayda mallar için araştırmaktır. Bu doğrultuda oluşturulan hipotezlerin test edilmesi için, kişisel (yüz yüze) görüşme ve ...
Algılanan sosyal medya pazarlamasının kurumsal itibar algısına etkisi üzerine bir araştırma
(2019-06-10)
Bu çalışmanın amacı, algılanan sosyal medya pazarlamasının kurumsal itibar algısı üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Günümüze dek sosyal medya ve kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi farklı yaklaşımlarla ele alan çalışmalar ...
Telepazarlama ve tüketicilerin Türkiye`deki telepazarlama faaliyetlerine bakış açıları
(2018-08-06)
ÖZET Teknolojideki önemli gelişmeler, iş hayatının yoğunlaşması, kadınların iş hayatına atılmalarındaki artış, büyük ve kalabalık şehirlerdeki yoğun trafik ve park sorunu, pazarlamacıları alışveriş yapmayı kolaylaştıracak ...