Search
Now showing items 1-10 of 40
Vergi uyumunda karşılıklılık ilişkisinin rolü
(2022)
Bu çalışmanın temel hedefi vergi adaletinin temel unsurlarından olan vergi uyum davranışını mali antropoloji perspektifinden irdelemektir. İlgili çerçevede mükelleflerin karşılıklılık kavramı çerçevesinde vergiler ile ...
Mükemmeliyetçilik ile görev performansı arasındaki ilişkide örgütsel faktörlerin düzenleyici rolü
(2021)
Bu çalışmanın amacı, uyumlu ve uyumsuz mükemmeliyetçilik kişilik özellikleri gösteren çalışanların görev performansları üzerindeki etkisinde, algılanan örgütsel desteğin düzenleyici rolünün incelenmesidir. Bu ilişkiler ...
Z kuşağının girişimcilik eğilimlerinde duygusal zeka ve yaratıcılığın rolü
(2021)
Yeni iş hayatına başlamış veya başlayacak olan Z kuşağını anlayabilmek ve özellikle işyapış şekillerini ya da iş tercihlerini yorumlayabilmek için son yıllarda çok fazla kuşakaraştırmaları yapılmaktadır. Z kuşağını diğer ...
Sosyal medya pazarlama faaliyetlerine yönelik algıların marka denkliğine etkisinde marka güveninin düzenleyicilik rolü
(2023)
Bu çalışmanın amacı, sosyal medya pazarlama faaliyetlerine yönelik algıların markadenkliğine etkisinde marka güveninin düzenleyici rolünü incelemektir. İlgili çalışmadatanımlayıcı araştırma yöntemi kullanılmıştır ve literatür ...
Yükseköğretim performansının ölçülmesinde ağ VZA tabanlı Dengeli Puan Kartı uygulamaları
(2023)
Üniversitelerin başarıları sıralamaları farklı kriterler baz alınarak yapılır. Kurum içi değerlendirme kriterleri, yerel üst kurumların değerlendirme raporları, dünya çapında kabul görmüş kuruluşların sıralamaları üniversitenin ...
Covid 19 pandemi sürecinde uzaktan çalışmada iş-yaşam dengesi ve iş doyumu: Bir kamu bankasında uygulama
(2022)
Çalışma hayatı, sanayi devriminden günümüze kadar sürekli değişim göstermektedir. Sosyo -ekonomik nedenler, değişen teknoloji çalışma biçimlerini de etkilemektedir. Günümüzde ise beklenmeyen bir şekilde yayılan Covid 19 ...
Marka nefreti ile davranışsal sonuçları arasındaki ilişkide marka bağlanmasının rolü
(2021)
Bu çalışmanın amacı, marka nefretinin davranışsal sonuçlarının ve hissedilen nefret düzeyi ile marka bağlanmasının, marka nefreti ve davranışsal sonuçları arasındaki ilişkide düzenleyici etkisinin belirlenebilmesidir. Bu ...
İnsani yardım lojistiği: Ankara'nın Çankaya ilçesindeki mahallelere COVID-19 aşısının dağıtılması
(2023)
2019 Kasım ayından bu yana bütün dünyayı etkisi altına alan ve gerek ekonomik gerek sosyal olarak uluslararası onarılması zaman alacak krizlere neden olan bir pandemi yaşanmaktadır. COVID-19 Virüsü yayılmaya başladığı andan ...
Kripto paralarda volatilite analizi: Bitcoin ve Ethereum üzerine bir uygulama
(2023)
Kripto para, ekonomik sistemler içerisinde bütün dünyayı etkisi altına almayı başararak küreselleşme olgusuyla beraber sistemin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Aynı zamanda finansal piyasalar içerisindeki payının ...
Mağaza markalı ürünleri satın alma niyetinin marka ismine verilen önem, algılanan marka benzerliği ve algılanan kalite çerçevesinde incelenmesi
(2022)
Bu çalışmada, mağaza markalarının algılanan kalitesi, algılanan marka benzerliği ve marka ismine verilen önemin, mağaza markalı ürün satın alma niyetine doğrudan etkisi ve marka ismine verilen önemin ve algılanan marka ...