Search
Now showing items 1-10 of 78
Kripto para olgusu ve Blockchain teknolojisi: Ekonomik aktörlerin tepkisi, maliyet analizi, Var modeli ve Granger nedensellik testi
(2019-06-17)
Yerine getirdiği işlevler bakımından benzersiz bir araç olan para hiç şüphesiz insanlık açısından büyük öneme sahiptir. Yeri doldurulamayacak olan bu icat, günlük hayatı kolaylaştırmanın yanı sıra şirketler ve ülkelerin ...
Yatırım ve kalkınma bankalarında risk odaklı iç denetime yönelik uygulama önerisi
(2019-06-25)
Risk kavramı her ne kadar farklı anlamlarda tanımlanabiliyor olsa da finans dünyasında özellikle bankalar için, gerçekleşen sonuçların beklenenden farklılaşması nedeniyle zarara uğrama ihtimali durumunu ifade etmektedir. ...
Gıda kalitesi, sağlık bilinci ve fiyat duyarlılığının fast-food satın alma niyetine etkisi: Türkiye ve Kanada`daki tüketicilerin karşılaştırması
(2019-05-10)
Bu çalışmanın amacı, fast-food restoranlarını tercih eden müşterilerin fast-food gıda kalitesi algıları, sağlık bilinci ve fiyat duyarlılığını incelemek; bu değişkenlerin, satın alma niyetine etkisini araştırmaktır. Ayrıca, ...
Üniversite ders çizelgeleme probleminin tamsayılı doğrusal programlama ve sezgisel yaklaşımlar ile çözümü
(2019-12-24)
Üniversite ders çizelgeleme NP-Tam problem sınıfında olan ve her üniversitenin kendine özel gereksinimlerinden dolayı daha da karmaşıklaşan bir problem türüdür. Bu çalışmada, şubeli ve seçmeli derslere sahip olmanın yanında ...
Uluslararası finansal raporlama standartlarının Türkiye`de değer ilişkisi bakımından değerlendirilmesi: Borsa istanbul üzerine bir uygulama
(2019-05-23)
Bu çalışmada, 2005 yılında UFRS'nin Türkiye'de kullanılmaya başlanması ile BIST'te kayıtlı şirketlere ait finansal bilginin değer ilişkisinde meydana gelen değişim ampirik olarak araştırılmıştır. Ampirik ...
SA 8000 ve ISO 26000 iş etiği standartlarının Türkiye`de uygulanabilirliği
(2019-07-05)
Günümüzde yaşanan çevre sorunları ve iş dünyasındaki insan hakları ihlalleri tüketici açısından satın alma davranışlarının sorgulanmasına yol açmıştır. Bu durum şirketler için kurumsal imajın bir boyutu olan etik konusunu, ...
Çevrimiçi anlık alışverişi etkileyen içsel ve dışsal faktörler; Türkiye ve Güney Kore örneği
(2019-11-20)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve Güney Kore'nin tüketicilerinin çevrimiçi anlık alışverişini etkileyen içsel ve dışsal faktörlerin araştırılmasıdır. Çevrimiçi anlık alışverişi etkileyen faktörler dışsal ve içsel olarak ...
Çelişik duygulu cinsiyetçiliğin kadın ve erkek yönetici tercihine ilişkin tutumlara etkisi: Bir alan çalışması
(2019-10-09)
Bu çalışmanın amacı çalışanların çelişik duygulu cinsiyetçi tutumlarının beraber çalışmak istedikleri yönetici tercihlerini nasıl etkilediğinin ve örgüt kültürünün bu ilişkiyi nasıl etkilediğinin incelenmesidir. Araştırmaya ...
Finansal tablolardan teşvik edilmesi gereken alt sektörlerin belirlenmesi: Makine sektörü çalışması
(2019-12-10)
Gümrük duvarlarının aşağı çekilmesi ve finansal serbestlik sonrasında uluslararası seviyede rekabet artmıştır. Gelişmiş ülkeler rekabet yarışındaki liderliğini bırakmamak için bilgiye dayalı sanayileri ön planda tutarak, ...
Marka deneyimi, algılanan risk ve satın alma niyeti üzerine bir uygulama
(2019-12-06)
Bankacılık sektöründe uygulanan bu çalışmanın amacı, marka deneyimi, algılanan riskve satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma kapsamında, markadeneyiminin, satın alma niyeti üzerindeki etkisinin yanı ...