Show simple item record

dc.contributor.advisorKocabıçak, Ümit
dc.contributor.authorÖzsoy, Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T16:43:32Z
dc.date.available2020-12-29T16:43:32Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/458053
dc.description.abstractTVS 2000 yolcu vagonlarının, işletim sırasında oluşabilecek kaza durumlarında yolcuların güvenliğinin sağlanması için uyulması zorunlu olan uluslararası standartlar oluşturulmuştur. Standartlarda belirtilen deneylerin gerçekleştirilmesi hem maliyetli hem de fazla zaman almaktadır. TVS 2000 yolcu vagonlarının daha tasarım aşamasında bilgisayar ortamında Sonlu elemanlar yöntemiyle statik yükleme deneylerinin yapılması yüksek tasarım, imalat ve deney harcamaların azaltacaktır. Bu çalışmada UIC ( Avrupa Demiryolları Birliği)' nin belirttiği statik yükleme deneylerinin uygulama yöntemi açıklandı. Sonlu elemanlar yöntemi ve TVS 2000 yolcu vagonunun sonlu elemanlar metoduna uyarlanması ile ilgili bilgi verildi. Çalışmada deneylerin çözümünü yapan ve sonlu elemanlar yöntemini kullanan ANSYS paket programı hakkında bilgi verildi. Analizler sırasında üç boyutlu elastik kiriş ve üç boyutlu elastik kabuk eleman kullanıldı. Yapılan çözümler sonrasında görüldü ki TVS 2000 yolcu vagonları, uygulanan deneylerin çoğundan başarıyla geçti
dc.description.abstractTVS 2000 passenger coaches have to provide some standards for the safety of human beings during the transportation which are formed by International Union Railways (UIC). Applicating of these standard static loading tests on real models is cost consuming procedure, therefore carriying out these tests on computer environment will reduce time and cost.In this study the methods of applicating these static loading tests, specified by International Union Railways are explained.enlightened about finite element method, finite element model of TVS 2000 passenger coaches and how to use computer code ANSYS. During the modeling, 3D elastic beam and 3D elastic shell elements were used. The results showed that the TVS 2000 passenger coaches passed most of the static loading tests successfully.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleTVS 2000 yolcu vagonlarının bilgisayar yardımıyla yapısal analizi
dc.title.alternativeComputer aided structural analysis of TVS 2000 passenger coaches
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10091058
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid386995
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineMakine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess