Liselerde güreş eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
104 6. ÖZET Bu araştırmanın problem bölümde, liselerdeki beden eğitim dersleri içerisinde, güreş eğitiminin günümüzdeki durumu ve karşılaşılan problemlerin neler olduğu incelenmiştir. Ayrıca, beden eğitimi ve sporun önemi belirtilmiş, güreş eğitimi ve tarihi gelişimi ile ilgili literatür taraması verilmiştir. Liselerde beden eğitimi ders programları içerisinde, güreş eğitiminin sunuluşunda, beden eğitimi derslerine giren öğretmenler ve öğrenci sporcuların davranışlarını analiz etmek, bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın genel evrenini, Türkiye'deki bütün liseler, çalışma evrenini ise Konya ilinde 1991-1992 öğretim yılında 15-16 yaş grubu güreş yarışmalarında dereceye giren liseler oluşturmak tadır. Araştırmanın Örneklem grubu ise, 88 sporcu öğrenci ve be den eğitimi dersine giren 15 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler, öğrenci ve öğretmenlere uy gulanan, `Evet`, `Kısmen`, `Hayır` tercihlerinin bulunduğu anket formları ile edinilmiştir. Kimlik bilgileri ile öğrenci ve öğretmenlere yöneltilen genel bilgi sorularına verilen cevaplar, tablolaştırı 1 ip yüzde ve frekansları alınmış ve bulgular, tabloların altında yorumlanmış tır. Hedef amaç davranışlar ile ilgili öğrenci ve öğretmenlere yöneltilen sorulara verilen cevaplar, tablolaştırılarak X3(KI KA RE) formülü uygulanmış ve elde edilen bulgular tabloların altında yorumlanmıştır 105 7. SUMMARY In problem part of this research the condition of wrestling training and problem in the presentation of the education a in the physical education lessons at high schools have been investigated. The importance of physical education, * sport, and wrestling training and the lierature related with it's histotical development are given. Aim of this research consists of the analysis of sports men teachers and students participated in physical education lesson in the presentation of wrestling training in physical education curriculum. The general scope of this research is the high schools that got a degree in 15-16 age group competitions in Konya in 1991-1992 education seazon. The group of exampl if ication consists of 88 sportsmen, students and 15 teachers. The data related with the research, smo of which are `Yes` some are `partly` and some are `No` are abtained by questionaire forms applred to students an teachers. The indeatif ication data and the answers to the general questions are given on a table. Their percentage frequencies are taken and commented on under the tables. The answers to the questions about the aim and behaviour that asked to the students and teachers are given in the form of a table by applying `x2` formula and the obtained data are commented on under those tables too.
Collections