Orta dereceli okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı egzersiz faaliyetlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
71 ÖZET Bu araştırmanın problem bölümünde, Orta dereceli okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı egzersiz çalışmalarının değerlendirilmesi yapılmıştır. Ayrıca ders dışı egzersiz çalışmalarının önemi ve amacı belirtilmiş, ders dışı egzersiz çalışmalarını düzenleyen kanun ve yönetmelikler incelenerek, bu çalışmalarda beden eğitimi öğretmeninin yeri ve önemi incelenerek ders geçme ve kredili sistem ile uygulana bilirliği araştırılmıştır. Orta dereceli okullarda beden eğitimi programlan içerisinde, ders dışı egzersiz faaliyetlerinin sunuluşunda beden eğitimi öğretmeninin yeri ve önemi öğretmenlerin davranışlarını analiz etmek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Konya'da yapılan ankete katılan öğretmenlerle yapılan yüz yüze görüşmelerde değerlendirmeye alınarak bulgular tablolar halinde değerlendirilmiş ve tartışılmıştır. Sonuç olarak: ders dışı egzersiz faaliyetlerini yürüten öğretmenlerin gerekli bilgi birikimine sahip oldukları, ama çalışmak için gerekli araç,gereç ve tesislerin yetersiz olduğu kanısına varılmıştır Ders geçme ve kredili sistemde beden eğitimi ve egzersiz faaliyetle rine yeterli zamanın ayrılmadığı anlaşılmakladır. 70 SUMMARY In the problem section of this study the Physical Education Trai ners in Secondary Schools have been studied out of their class periods and the Physical exercises they do outside class periods are evaluated. The importance of these exercises, the aim of them, the directions and instructions formulating these exercises have been viewed and examining the place o Physical Education Trainers in the studies, the application of a credit system or succeed in each subject are both compared and dis cussed for Physical Education Lessons. The purpose of this study is to point out the Importance of Physical Education trainers in the exercises done outside the class, which are inc luded in the Curriculum of Secondary Schools; the ways to introduce these activities, the different attitudes of trainers are all analysed. Trainers who were asked to fill up questionnaires in Konya are also individually interviewed and their opinions and decisinos are shown in charts and tables and discussed. To sum up, it has been derided that these trainers have the neces sary know-how on how to apply things but they lack the necessary equip ments, buildings and facilities. It is also clear that the time spent for physical education lessons and out-of-the-class activities is not sufficient neither in the credit system nor when students are expected to succeed in each subject.
Collections