Niğde ili orta okullarında futbol eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
108 6. ÖZET Araştırmada, Ortaokul beden eğitimi ders programları içersindeki futbol eğitimi ile öğrencilere yeterli becerilerin kazandırılıp, kazandırılmayacağı ile futbol eğitiminin günümüzdeki durumu, karşılaşılan problemlerin neler olduğu incelenmiş, beden eğitimi ve sporun önemi anlatılmış, futbol eğitimi, tarihi gelişimi ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Ayrıca, Ortaokullardaki beden eğitim derslerine giren öğretmen ve öğrenci sporcuların davranışlarını analiz edilmiş, ders programlarındaki hedeflerin gerçekleşme düzeyi, bu araştırmanın amacını oluşturmuştur. Araştırmanın genel evrenini, Türkiye'deki bütün ortaokullar, çalışma evrenini ise Niğde ilinde 1993-1994 öğretim yılında 12-15 yaş grubu futbol il birinciliği maçlarına katılan ortaokul sporcu öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın örnekleme grubu ise, 90 sporcu öğrenci ve beden eğitimi derslerine giren 9 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler, öğrenci ve öğretmenlere uygulanan, `Evet`, `Kısmen`, `Hayır` tercihlerinin bulunduğu anket formları ile edinilmiştir. Kimlik bilgileri ile öğrenci ve öğretmenlere yöneltilen genel bilgi sorularına verilen cevaplar, tablolaştırılıp yüzde ve frekansları alınmış, bulgular tabloların altında yorumlanmıştır. Hedef, amaç ve davranışlar ile ilgili öğrenci ve öğretmenlere yöneltilen sorulara verilen cevaplar, tablolaştırılarak X2 (Kİ KARE) formülü uygulanmış ve elde edilen bulgular tabloların altında yorumlanmıştır. 109 7. SUMMARY This research contains a thorough search about the football edu cation given the physical education programmes including; whether this education gives the students enough abilitiy or not, the present situation of football education, the problems faced, the importance of physical edu cation and sports and also its historical background. In addition the behaviour of the teachers and students par ticipating the physical education programme and the level realized in les son programmes are analyzed in this research. The general scope of this research involves all of the middleschools in Turkey. The research is focused on a 12 to 15 year age group attending middleschool, taking part o a football competition held in Niğde between the years of 1993 and 1994. The group of examplification covers 90 stu dents and 9 teachers giving physical education lessons. Data of the research, the answers to the general questions given by the teachers participating are given in the form of chart and tables. The percentage frequencies are commented under the tables. The answers to the questions asked to the students and teachers, the aims and behaviour are given with charts usi] and the obtained data is commented under these charts. o about the aims and behaviour are given with charts using the X formula
Collections