Hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin kan transfüzyonuna yönelik bilgi düzeylerinin saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
6. ÖZET Bu araştırma, Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim ve Araş tırma Hastanesinde çalışan hemşirelerle, Selçuk Üniversitesi Sağlık Hiz metleri Meslek Yüksekokulu Hemşirelik Programı son sımf öğ rencilerinin kan transfüzyonuna yönelik bilgi düzeylerini saptamak amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu 60 hemşire ve 60 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verileri değerlendirmede yüzdelik ve ki- kare testi kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda hemşire ve öğrencilerin kan transfüzyonuna yönelik bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu saptanmıştır. Hemşire ve öğrencilerin kan transfüzyonu öncesi, sırası ve sonrası bakım ve komplikasyonlara yönelik bilgi düzeyleri arasında istatistiksel olarak fark bulunmamıştır. Eğitim düzeyi, yaş ve çalışma süresi arttıkça, kan transfüzyonuna yönelik bilgi düzeyininin de arttığı saptanmıştır. Bu sonuçlara dayanarak hemşirelere; kan transfüzyonuna yönelik planlı, etkili ve sürekli hizmet içi eğitim verilmesi, bu eğitim prog ramlarının hemşirelerin eğitim düzeyi, yaş, çalışma süresi gibi faktörler göz önüne alınarak planlanması, öğrencilere ise müfredat prog ramlarında kan transfüzyonu konusuna daha ayrıntılı yer verilmesi öne rilmiştir. 7. SUMMARY This study is designed, as a defining reference, to determine the blood-transfusion knowledge levels of the nurses working in the medical training and Searching Hospital of the Faculty of Medicine, in Selçuk University and the senior students in the Nursing Programme of Vocational Training School of Health Service, in Selçuk University. As the means of Data-collection, printed questionnaires have been utilized. This inquiry has been applied onto 60 nurses and 60 students. In the assessment of the data obtained in the survey the chi-Square test method has been employed. In the result of the data-assessment, the blood-transfusion knowledge of both the nurses and students has been found to be insufficient levels. In respect of the knowledge, the nurses and students have, on caring over the patients before, during and after the transfusion and on the relevant complications, no statistical difference has been found between the present levels. It is also recorded as a fact that, as the level of education subjected to, and the ages and working-periods increase the level of knowledge on blood-transfusion increases, too. Basing on this result, it is offered that the nurses should be given well-planned, effective and continuous training over blood-transfusion, during the active service, and that training programs should be prepared considering such factors as the level of the training the nurses received during schooling; their ages work-experiences; while more details on the subject of blood-transfusion is required to be included in the programme of school studies for the sick-nursing students.
Collections