İlköğretim 2. kısım öğrencilerinde kovaks ölçeği ile depresyon taraması sonuçlarının sosyodemokrafik özelliklerle ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim II. Kısım Öğrencilerinde Kovaks Ölçeği ile Depresyon Taraması Sonuçlarının Sosyodemografîk Özelliklerle İlişkisi Amaç: Çocuklarda depresyon prevelansını saptamak ve depresyonla ilişkili sosyodemografik faktörleri belirlemek. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki araştırma, 1998'de Konya il merkezindeki ilköğretim okullarının II. kısımlarında sensus yöntemiyle yapıldı. ÇDÖ, AB-ÇDÖ ve sosyodemografîk anketle elde edilen veriler, SPSS for Windows 10.0 istatistik programında ortalama, ortanca, standart sapma, en az-en çok, yüzde, ki-kare testi, intraclas korelasyon, Kappa istatistiği, Chronbach oc katsayısı ve logistik regresyon analizleri kullanılarak irdelendi. Bulgular: 7602 ilköğretim II. kısım öğrencisinin % 9.9'u depresi'f olarak bulundu. Çocukluk depresyonu ile yaş, cinsiyet, okul başarısı, anne ölümü, ebeveyn ayrılığı, aile ekonomisi, baba mesleği, aile ilgisi ve annenin sigara içmesi arasında ilişki bulundu. Kız çocuklarının (% 13.5) ve 15-16 yaşlarında bulunan adölesan dönemi çocukların (% 14.3) depresyona daha yatkın oldukları görüldü. Okul başarısı iyi olmayan (sınıf tekrarlayan) çocuklarda depresyon oranı % 19.8 bulundu. Bu oran annesi ölenlerde % 22.9 ve anne-babası ayrılmış çocuklarda % 19.1 idi. Depresyon oranı ekonomik düzeyi çok kötü olan ailelerin çocuklarında yüksek (% 14:0), baba mesleği tüccar veya serbest meslek olan çocuklarda ise düşük bulundu (%6.3). Annesi sigara içen çocuklarda depresyona eğilim daha yüksekti (% 12.8). Anne ve baba ilgisinin düşük düzeyde olduğu belirlenen çocuklarda ise depresyon oranı %12.8 idi. Tartışma ve Sonuç: Bu bulgulara göre adölesan dönemde özellikle kız çocuklarına ve ailelere bu dönemin sorunsuz atlatılmasına ilişkin eğitime destek verilmeli, çocukların okul başarıları artırılmalıdır. Genelde ailelerin ekonomik yapısı güçlendirilmeli, annesi ölen yada anne-babasından ayrı yaşayan çocuklar sosyal destek programlarına alınmalıdır. Ayrıca, okul rehberlik servislerince ailelerin çocuğa ilgisi sağlanmalı ve sigara içen anneler uyarılmalıdır. The Relationship between Sociodemographic Characteristic and the Depression Scan Results with Children Depression Invevtory in the students Primary school(Part two) Purpose: To determine the depression prevalence of children and relationship the with sociodemographic factors. Method: This study is a descriptive and cross-sectional type of research. It was performed with a census method on the students of the primary school part two in Konya city in 1998. The collected data from the CDI and MF-CDI and sociodemographic questionnaire were subjected to SPSS statistical package for Windows 10.0 program. The mean, standard deviation, median, minimum & maximum, percentages, Chi-square Test, Interclass Korelasyon, Kappa Statistic, Chronbach °c coefficient and Logistic Regresyon analysis were used for statistical description and analysis. Results: Among a total of 7602 students, 9.9 % were found depressive.The main reasons related with childhood depression were referred to age, sexuality, school success, mother's death, separation of parents, family economy, father's work, family concern and mother's who smokes.In 13.5 % of girls and 14.3 % of 15-16 old-age children, the depression was more susceptible. Of the total percentage in the depression rate, the failing factor in the study formed 19.8 % and 22.9 % for the children who's mothers dead and 19.1 % for the children who's parents were separated.. Depression rate was found very high (14.0 %) among the children who's family lives in bad economical conditions. Depression rate were found low among the children who's parents are merchants or have free work (6.3 %). The depression rate was found high among the children who's mothers smoke (12.8 %) and the children who's parents interest was not enough (12.8 %). Conclusion: We understand that with this findings, on adolescence period especially girls and their parents must be educated and the children's school success must be expanded. The economic structure of family must be strengthen. The children who's parents were separated or who's parents were died must be taken to the support programs. Also, with the help of school guiding services, the interest of parents to children must be provided and the mother who smokes must be warned.
Collections