Taekwondo antrenörlerinin liderlik tarzları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye Taekwondo federasyonuna bağlı Antrenörlerin katılımlarıyla gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı, Taekwondo Antrenörlerinin Liderlik tarzlarının belirlenmesidir. Bu amaçla Türkiye de faal olarak görev yapan 10 u bayan, 97 si erkek olmak üzere toplam 107 Antrenör gönüllü olarak çalışmaya katılmışlardır.Araştırmada veriler, Chelladural ve Saleh (1980) in geliştirdiği Spor İçin Liderlik Ölçeği (SLÖ) formunun Tiryaki (2000) tarafından uyarlanan liderlik formu kullanılarak toplanmıştır.Elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, t testi, kruskal wallis testi, ve whitney-u testleridir. Hata payı 0.05 olarak kabul edilmiştir.Antrenörlerin liderlik tarzları ile millilik durumları, Antrenörlük kademeleri, Antrenörlük tecrübeleri, görevlendirilme şekilleri, Milli takımda görev alıp almamaları, yaşları ve cinsiyet değişkenleri açısından farklılık olup olmadığı belirlenmiştir. Yapılan test sonuçlarında Antrenörlerin yaşları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farka rastlanmıştır (P<0.05).Sonuç olarak; Taekwondo Antrenörlerinin Yaşları ile Otokratik liderlik tarzları arasındaki davranışı hariç diğer liderlik tarzları arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca 4. kademe Antrenörlerin Eğitici Öğretici, Demokratik, Sosyal destek ve Ödüllendirme davranışlarında artış görülürken, 3. kademe Antrenörlerde ise Otokratik davranışlarda artış belirlenmiştir. The aim of this study, which was performed with the participation of trainers affiliate to The Turkey Tae kwon do Federation is to determine the leadership styles of tae kwon do trainers. Fort his purpose, a total of 107 trainers, 10 of whom are women, volunteered to participate in this study.The data in the research were collected by using the leadership form adapted by Tiryaki (2000) from Leadership Scale For Sports form developed by Chelladural and Saleh (1980).The defining statistics to analyse the data obtained are t test, kruskal wallis test and whitney-u test. The magrin of error is considered as 0.05.Whether the trainers were assigned in the national team, whether they differ in terms of age and gender, how they were assigned, their training experience and stage, and their leadership style were determined. At the end of the tests, it was observed that there was a statistically considerable difference between the ages of the trainers. (P<0.05).In conclusion; it was ascertained that there was no meaningful relation between the leadership styles of Tae kwon do trainers except for their ages, and their style of autocratic leadership. Moreover; while an increase on educational, democratic, socially supportive and rewarding manners of the 4th stage trainers, an increase on autocratic manners of the 3rd stage trainers.
Collections