Elazığ ilinde farklı bireysel spor dallarında görev yapan antrenörlerin liderlik tarzlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamızın konusu; Elazığ İlinde Farklı Bireysel Spor Dallarında Görev Yapan Antrenörlerin Liderlik Tarzlarının İncelenmesidir.Çalışmanın amacı; Elazığ ilinde farklı bireysel spor dallarında görev yapan antrenörlerin liderlik tarzlarını belirleyerek, takımlarda görev yapan antrenörlerin sahip oldukları ve onlardan beklenilen liderlik tarzlarının, bu branşlardaki sporcular tarafından, antrenörleri ile ilgili liderlik davranışlarının belirlenmesi ve bununla beraber bu ilişkinin ortaya konmasıdır. Bu düşüncelerden yola çıkarak çalışmamızda, farklı bireysel spor dallarındaki sporcuların takımlarında görev yapan antrenörlerin sahip oldukları ve onlardan beklenilen liderlik tarzlarının, tespit edilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini; Elazığ ilindeki tüm bireysel spor dalları ve bu bireysel spor dallarında görev yapan antrenör ve sporcular oluşturmakta olup örneklemini ise; 2015-2016 sezonunda Elazığ ilinde faaliyet gösteren 14 farklı bireysel spor dallarından 10'u (Badminton, yüzme, masa tenisi, tenis, atletizm, güreş, okçuluk, tekvando, boks, muay-tai) ve bu spor dallarında görev yapan antrenör ve sporcular oluşturmuştur. Bu branşlardaki 194 sporcuya anket uygulaması yapılarak, kendi takımlarındaki antrenörlerin liderlik tarzlarının araştırılması yapılmıştır. Araştırmaya katılan sporcuların kendilerine ait bilgileri edinmek için `Kişisel Bilgi Formu` oluşturulmuştur. Antrenörlerin liderlik davranışlarını belirlemek için ise, Chelladurai ve Saleh (1980) tarafından geliştirilen `Sporda Liderlik Davranışının` ölçülmesine ait anket kullanılmıştır.Elde edilen veriler SSPS istatistik paket programı ile değerlendirilmiş ve anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak alınmıştır.Sonuç olarak; bireysel spor dallarındaki antrenörlerin antrenman ve eğitimine önem veren, daha eğitici ve demokratik yönde davranış gösteren, onlara sosyal destek sağlayan, başarılarını takdir eden ve olması gerektiği kadar da otokratik davranış sergileyen liderlik tarzlarına sahip olduklarını söyleyebiliriz. The topic of our research is an anaylsis of leadership styles of coaches working in different individual sports branches in Elazığ. The object of the study is the identification of the leadership styles that the coaches working in teams have and that they are expected to have, the identification of the leadership styles of their coaches by the athletes in these branches and along with this, explicating this relationship by determining the leadership styles of coaches working in different individual sports branches. The population consists of all the individual sports branches and the coaches working in these individual branches and athletes in Elazığ and the sample consists of 10 of 14 different invidual sports branches ( Badminton, swimming, table tennis, tennis, athletics, wrestling, archery, taekwon do, boxing, muay-tai ). that are active and the coaches working and athletes in these branches in Elazığ. Leadership styles of the coaches of their teams were searched by conducting a poll to nearly 194 athletes in these bracnches. A `Personal Information Form` was created in order to obtain personal information of the athletes took part in the research. As to identifiy the leadership behaviour of the coaches, a questionnaire generated by Chelladurai and Saleh( 1980 ), The Leadership Scale for Sports, was used. Data acquired was evaluated by a statistical packaged software SSPS and the significance level of ( p<0.05) was obtained. As a result, it can be said that, coaches in individual sports branches have leadership styles giving importance to training and education, exhibiting a more educational and democratic behaviour, providing athletes with social support, appreciating their success and exhibiting an autocraticalbeviour as it should be.
Collections