Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan fakültelerdeki öğrencilerin öfke ifade tarzları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, özel yetenek sınavı ile öğrenci alan fakülte öğrencilerinin öfke ifade tarzları arasındaki ilişkisinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Selçuk Üniversitesi 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 361'i erkek ve 162'si kadın olmak üzere toplam 523 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, t-testi, ANOVA testi ve tukey testi kullanılarak çözümlenmiş ve kişisel bilgi formu sürekli öfke ve öfke tarzı ölçeği kullanılarak elde edilmiştir.Araştırma bulgularına göre, Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan öğrencilerin içe dönük öfke boyut değerleri, Güzel Sanatlar fakültesi öğrencilerine göre istatistiksel anlamda yüksek bulunmuştur. Ayrıca sürekli öfke ve dışa dönük öfke boyutlarında, erkeklere ait değerin kadınlara göre fazla olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşları arttıkça içe dönük öfkelerinin arttığı ve sınıfları büyüdükçe kontrollü öfke değerlerinin artışı gözlemlenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin, kardeş sayısı, anne eğitimi, anne mesleği, baba eğitimi ve baba mesleği durumları ile öfke ifade tarzlarında anlamlı farkın olmadığı tespit edilmiştir. Aim of this study is to investigate the relations of anger expression styles of students who study in the faculty getting admission with the help of special talent exams. Sample of the study is constituted by 361 male and 162 female, total 523, volunteer students. Data of the study has been analyzed with t-test, ANOVA and tukey tests and personal information form has been obtained with the help of constant anger and anger style scale.According to findings of the study, introvert anger dimension values of students who study in Faculty Sport Sciences have been found statistically high when compared to students of Faculty of Fine Arts. Moreover, in constant anger and extrovert anger dimensions, it has been determined that values of males are higher than of females. As the students who participated to study are getting older and advance upwardly, it has been observed that their introvert anger and controlled anger value are increased respectively. It has been determined that there is no significant difference between the number of siblings, mother education, mother occupation, father occupation and father occupation of students and their anger expression styles.
Collections