Spor temalı erasmus plus gençlik projesine katılan üniversite öğrencilerinin kültürel zekâ olgusundaki değişimlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, spor temalı Erasmus Plus gençlik projelerine katılımın üniversite öğrencilerinin kültürel zekâ olgularında yarattığı değişimleri incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma grubunu, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nde eğitim hayatlarına devam eden, farklı bölümlerde eğitim gören ve daha önce hiçbir nedenle yurtdışına çıkmamış 39 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma grubuna, projelere katılmadan önce ön test ve projelere katıldıktan sonra son test şeklinde Ang ve ark. (2007) tarafından geliştirilmiş ve 2017 yılında Türkçe uyarlaması Gökhan Arastaman yapılmış olan Kültürel Zekâ Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analizi için SPSS 21.0 programından faydalanılmıştır. Araştırmada verilerin analiz edilmesinde betimsel istatistikler olan aritmetik ortalama, frekans, standart sapma ve yüzde değerlerine bakılmıştır. Bu çalışma için parametrik analizlerin yapılıp yapılmayacağını belirlemek adına her iki ölçek verilerinin normal dağılım gösterip göstermediği incelenmiştir. Buna göre araştırma verilerinin normal dağılım gösterdiği görülmektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda araştırma verilerinin katılımcıların demografik özelliklerine göre fark gösterip göstermediğini belirlemek için parametrik analizlerin yapılması uygun görülmüştür. İki grup arasındaki değerlendirmeler için T testi uygulanmıştır. Analiz verileri doğrultusunda spor temalı Erasmus Plus gençlik projesine katılımın, üniversite öğrencilerinin, tüm alt boyutlarıyla birlikte, kültürel zekâ olguları üzerinde pozitif yönlü etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Erasmus Plus, gençlik, gençlik çalışmaları, kültürel zekâ, öğrenci, proje, spor, üniversite, zekâ. This research aims to evaluate the changes in the cultural intelligence among those students who participate in Erasmus Plus Youth Projects based on sport. The group of the research consists of 39 students who study different departments in Nevşehir Hacı Bektaş Veli University and have not been abroad by any reason before. Cultural Intelligence Scale, developed by Ang et al. (2007) and adapted into Turkish by Gökhan Arastaman in 2017, has been implemented on the research group through a pre-test before their participation in the projects and a post-test after their participation in the project. For the analysis of the data collected during the research, SPSS 21.0 has been used. In the analysis of the data such descriptive statistics as arithmetic mean, frequency, standard deviation and percent values have been taken into consideration. Whether the data of the both scale distributed normally has been evaluated in order to determine if parametric analyses would be implemented. The research data have been observed to distribute normally. Accordingly, parametric analyses have been decided to be implemented to see if the data vary according to the demographic traits of the participants. T test has been implemented for the evaluation between two groups. Data of the analysis has revealed that participation in the Erasmus Plus Youth Project based on sport has a positive impact on the cultural intelligence, with all its subdimensions, of the university students. Key Words: Erasmus Plus, youth, youth works, cultural intelligence, student, project, sport, university, intelligence.
Collections