Hazır giyim sanayii işletmeleri ürünlerinin pazarlanmasında kalitenin rolü ve öneminin incelenmesi, araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Pazarlama; işletme başarısında önemli rol oynayan fonksiyonlardan biridir ve genellikle işletmelerin dışa dönük faaliyetlerini kapsar. İşletmenin ürettiği ürün ne kadar nitelikli olursa olsun ürün satılmıyorsa işletme başarısız ve pazarlama fonksiyonu eksik demektir. Artan rekabet koşullarında, tüketicilerin hızla değişen düşünceleri, davranışları ve satın alma alışkanlıkları, işletmeleri kaliteli bir pazarlamaya yöneltmektedir. Pazarlamada kalite ise ürün ve hizmetlerin tüketicilerin istek ve gereksinimlerini karşılama derecesi olarak belirlenir. Bu nedenle bu araştırmada Türk Hazır Giyim Sanayii işletmeleri ürünlerinin pazarlanmasında kalitenin rolü ve önemi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Altı bölümden oluşan araştırmaya giriş bölümüyle başlanmış, ikinci bölümde Hazır Giyim kavramı üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde, kalite ve kalite kavramının Hazır Giyim işletmeleri açısından önemi incelenmiştir. Dördüncü bölümde pazarlamanın günümüz Hazır Giyim işletmeleri açısından önemi irdelenmiştir. Araştırmanın beşinci bölümünde, araştırmanın amacı, önemi ve metodu açıklanmaya çalışılmış, Hazır Giyim Sanayii işletmeleri ürünlerinin pazarlanmasında kalitenin rolü ve önemini incelemek amacıyla uygulanan anketlerden elde edilen veriler tablo ve grafik şekline dönüştürülerek yorumlanmıştır. Araştırmanın son bölümünde ise araştırma sonucu elde edilen Hazır Giyim Sanayi işletmeleri ürünlerinin pazarlanmasında kalitenin rolü ve önemi ile ilgili bulgular doğrultusunda bir sonuca varılmış ve Hazır Giyim işletmelerine bu konularla ilgili bazı öneriler sunulmuştur. 11 SUMMARY Marketing is one of the functions played a major role in working success and generally covers the outward looking activities of the firm. However much the product of the firm is qualified, if the product can't be sold, it means that the firm is unsuccessful and the marketing function is not perfect. Under the exceeding competitive conditions, the rapidly changing thoughts, behaves and buying customs of the consumers have directed the firms to have a good marketing. With regard to marketing the quality is determined as the meeting degree of goods and services to the consumers' wants and necessities. For this reason, the importance and the role of the quality in the marketing of the products of Turkish Ready Wear Industrial Firms is brought up in this research. The research consisted of six chapters has begun with an introduction and in the second chapter it has dwelled on the Ready Wear concept. In the third chapter the quality concept and the importance of the quality from the stand point of Ready Wear Firms are analysed and in the fourth chapter the importance of marketing is studied. In the fifth chapter; the importance,the aim and the method of the research is tried to be explained. The results of the questionnaires which have applied with the purpose of analysing the importance and the role of the quality in the marketing of Ready Wear Industrial Firms' products have explained by tables and diagramms. In the last chapter of the study by using the obtained findings concerning the importance and the role of the quality in marketing of Ready Wear Industrial Firms' products, a conclusion is made and some proposals are offered to the firms.
Collections