Cumhuriyet eğitiminde yeni bir nesil yetiştirme çalışmaları (1923-1950)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nesil yetiştirme konusu, çeşitli ülkelerde olduğu gibi bizim ülkemizde de önemli bir mesele olmuştur. Cumhuriyetin kurulmasıyla beraber, yeni kurulan devletin eğitime bakış açısında önemli değişmeler gözlenmiş, yeni yetişen nesillerin taşıması gereken tartışılmaya başlanmıştır. Bu dönemde konu üzerinde önemli toplantılar yapılmış, alanla ilgili yerli ve yabancı eğitim uzmanlarının görüşlerinden yararlanılarak yeni eğitim politikaları belirlenmeye çalışılmıştır. Cumhuriyet eğitiminde yeni nesil yetiştirme çalışmalarını konu alan bu çalışma; iki kısımdan meydana gelmektedir. Birinci kısım, Cumhuriyete kadar geçen süre içindeki insan yetiştirme çalışmalarından oluşmaktadır. İkinci kısmı ise, Cumhuriyet eğitimindeki (1923 - 1950) yeni nesil yetiştirme çalışmalarını kapsamaktadır. İkinci kısım ayrıca, kendi içerisinde iki bölüme ayrılmaktadır. Birinci bölümde; yeni nesil yetiştirmeye ilişkin yasal ve siyasî düzenlemeler üzerinde durulmuş; ikinci bölümde ise eğitimde yeni nesil yetiştirilme çabalan ele alınıp değerlendirilmiştir. Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren önemle vurgulanan yeni insana olan ihtiyaç bu zaruretlerden kaynaklanmaktadır. 1923 - 1950 tarihleri arasında uygulanan eğitim politikaları bu bakımdan son derece anlamlı bulunmaktadır. Bringing up new generation has been an important subjeck in our country as well as in other countries. After the foundation of the republic, some important changes in the newfounded state's point of view about education were seen and the necessary ideas for the new generation started to be discussed. After having some important meetings about the subject with native and foreign experts, some activities to determine the education policy were initiated. This study, aiming to investigate the struggles for bringing ap new generation by educating them according to the republic's principles, consists of two chapters. The first chapter is on the educational activities until the foundation of the republic, and the second on educating the new generation in the republic period (1923 - 1950). The second chapter consists of two parts, too. In the first part, legal and political regulations about bringing up new generations are investigated and the activities about bringing them up are discussed in the second. The emphasized necessity, after the early days of the republic, for the new generation originates from this point. The education policy practised in 1923 - 1950 period is extremely significant from this point of view.
Collections