Toplam kalite yönetimi; yaklaşımının iş mükemmelliği konsepti yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ YÖNETİM ve ORGANİZASYON TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMININ İŞ MÜKEMMELLİĞİ KONSEPTİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ Çalışmanın Özeti Bu çalışma kuramsal niteliktedir. Temel amacı; Toplam Kalite Yönetimini, kalite ve kalitenin denetlenmesi anlayışını endüstri devrimi öncesine kadar uzanarak ele almak ve kronolojik bir sıra izleyerek Toplam Kalite Yönetiminin bugün vardığı noktayı Beksa A.Ş.'de Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarım örnek göstererek açıklamaktır. Birinci bölüm giriş bölümüdür. Bu bölümde tezin amacı ve bölümlerle ilgili açıklamalar yapılmıştır. İkinci bölüm Toplam Kalite Yönetiminin Doğuşu ve Gelişimi başlığı adı altında incelenmiş; Endüstri devrimi öncesinden kalite ve kalitenin denetlenmesi anlayışı ele alınarak klasik yönetim anlayışında kalitenin algılanması incelenmiştir. Üçüncü bölüm Kalite Yönetimi İle İlgili Temel Kavramlar bölümüdür. Bu bölümde Kalite, Kalite Kontrolü, Toplam Kalite Kontrolü, Toplam Kalite Yönetimi kavramları ile Kalite Güvencesi, Kalite Politikası, Kalite Yönetimi, Kalite Çemberleri, ISO 9000 incelenmiş. Klasik Yönetim anlayışı ile Toplam Kalite Yönetimi modelinin karşılaştırması yapılmıştır. Dördüncü bölüm Toplam Kalite Yönetiminin Amacı, Felsefesi ve Öğelerinin incelendiği bölümdür. Beşinci bölümde Toplam Kalite Yönetimine Katkısı Olan Önemli Bilim Adamları başlığı altında Deming, Feigenbaum, Juran, Crosby, Ishikawa ve İmai ele alınmıştır. Altıncı bölüm, Tusiad - KalDer İş Mükemmelliği Modeli ve Beksa A.Ş.'de Toplam Kalite Yönetimi Uygulamasının İş Mükemmelliği Modeline Göre Açıklanması başlığında ele alınmıştır. Bu bölümde Tusiad - KalDer Kalite Ödülü İş Mükemmelliği Modeli açıklanmış, Beksa A.Ş.'de TKY uygulamaları iş mükemmelliği yönünden incelenmiş, TKY'nin amacı, felsefesi, öğeleri, problem çözme teknikleri ve kalite standartları ışığında değerlendirilmiştir. Sonuç ve Öneriler bölümünde şirketlerin kalite kültürü ile şirket kültürünü birleştirip TKY'ne geçişin zamana yayılması ve Beksa A.Ş.'nin benchmarking çalışmalarım sadece Bekaert S.A.'nın diğer çelik kord fabrikaları ile değil, tüm dünya ile teknoloji transferi yapar konuma gelmesi önerilmiştir. Tezi Hazırlayan : Zafer GÜL Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Mustafa KOKSAL Tez Kabul Tarihi : 25.01.1999 Jüri Üyeleri : Prof. Dr. Ali AKDEMİR Yrd. Doç. Ydmaz GÖBENEZ T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ YÖNETİM ve ORGANİZASYON EXAMINATION OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT APPROACH WITH REGARD TO WORK EXCELLENCY CONCEPT. The Summary of the Study This study has a theoretical nature. Its main aim is to discuss the Total Quality Management, the concept of quality audits starting from the pre-industrial period, and to explain the contemporary status of Total Quality Management based on its chronological history, giving examples of the Total Quality Management implementations in Beksa A.Ş. The first part is introduction where the aim of this paper and descriptions of the parts are given. The second part is titled as the Rise and Development of Total Quality Management, with an analysis of the concepts of quality audits from the industrial revolution on, including the perception of quality within the classical understanding of management. The third part is the Basic Concepts of Quality Management Concepts such as Quality, Quality Control, Total Quality Control and Total Quality Management, and Quality Assurance, Quality Policy, Quality Management, Quality Circles and ISO 9000 are discussed. Also included is a comparison of Classical Understanding of Management and Total Quality Management model. The fourth part comprises the Aim, Philosophy and Elements of Total Quality Management. In the fifth part, under the title of Significant Scientists who had Contributions to Total Quality Management, names including Deming, Feigenbaum, Juran, Crosby, Ishikawa and Imai are explained. The sixth part, titled as Tfisiad - KalDer Business Perfectionism Model and the Interpretation of the Total Quality Management in Beksa A.Ş. in terms of the Business Perfectionism Model, includes a description of Tfisiad - KalDer Quality Award Business Perfectionism Model, analysis of TQM implementations in Beksa A.Ş. in terms of business perfectionism, and an assessment of the aim, philosophy, elements of TQM in the light of problem solving techniques and quality standarts. In the Conclusion and Suggestions, it is proposed that the companies should incorporate quality culture within the company culture and start to implement the TQM in time and that, when doing benchmarking studies, Beksa A.Ş. should consider not only the other steel cord plants of Bekaert S.A., but all of the world as well. Tea Hazırlayan Tez Danışmanı Tez Kabul Tarihi Jüri Üyeleri Zafer GÜL Yrd. Doç. Mustafa KOKSAL 25.01.1999 Prof. Dr. Ali AKDEMİR Yrd. Doç. Yılmaz GÖBENEZ
Collections