Kalite, toplam kalite yönetimi ve kalite çemberleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Sürekli değişen ve giderek değişme hızı da artan bir dünyada yaşıyoruz. Bu değişim, tlîT taraftan, işletmeler kendini uyarlamaya ve sürekli yenilik yapmaya zorlarken; diğer taraftan yoğun bir rekabetle karşı karşıya bırakmaktadır. Üretim ve bilgi teknolojisindeki ilerleme, zihinlerde ve pazarlarda kalitenin egemenliğini kurdu. Kalite teknik standart olarak görülmekten çıktı; düşünme tarzına, çalışma üslubuna dönüştü. Dünyada satıcı hükümdarlığın yerini müşteri krallığı aldı. Kalite müşteri tatminidir. Ürünün ve hizmetin ne kadar iyi olduğu konusundaki son kararın getirdiği mutluluktur. Kalite verimliliktir, kalite tedbirdir. Sorunlar ortaya çıkmadan önce çözümleri oluşturmak, ürün ve hizmetlerin yapısına tasarım yoluyla üstünlük ve kusursuzluk katmaktır. Kalite esnekliktir. Talepleri karşılamak için değişmeyi göze almak ve bu konuda istekli olmaktır. Kalite etkili olmaktır. İşleri doğru ve çabuk yapmaktır. Kalite bitmeyen bir süreçtir. Süregelen bir gelişmeyi kapsar ve son bulduğu nokta yoktur. Toplam kalite yönetimi bir kişinin yada bir grubun işi değildir. Temel amacıda ürünün hammadde girdisinden tüketiciye ulaşımına kadar her bir aşamasında kaliteyi işletmenin bütününe yayarak sağlamaktır. Böylece toplam kalite yönetimi konulara bütün olarak bakmayı, parçaların bir bütün oluşturacak şekilde birleşiminin sağlanmasını esas alır. İnsanlara doğrulan empoze etmek yerine, onları tamamen serbest bırakarak kendi isteklerini yapmalarına fırsat vermektir. Toplam kalite yönetimine inanmış ve benimsemiş bir işletmede kaliteli üretimle daha az stok daha az fire v.b. olacağından bu da yüksek verimlilik, rekabet edilebilirliğin kolaylaşması, satış hacminin, payının artması, işletme imajının gelişmesi, çalışanların tatmini, pazar düzeyinin artması anlamına gelir. Bu öyle bir süreç olmalı ki sonuçlar olumluda olsa olumsuzda olsa onların nedenlerini araştırmak üzere başa dönülmeli; sorgulanmalı, sahip olunan kalite anlayışı geliştirilerek sürdürülmelidir.m Kalite çemberlerinin bir kuruluşta başarılı olarak uygulanabilmesi için üst yönetimin bu konuyu iyi bilmesi, inanması ve desteklemesi gerekir. Üst kademe yöneticileri, ekip çalışmasına önem veren iş görenlerin getirdikleri önerileri teşvik eden ve destekleyen, onlara sorumluluk veren bir düşünceye sahip olmalıdır. Başarılı bir çember çalışmasının oluşturulmasında, iş görenlerce yeterli katılımın sağlanmasında yönetim tarafından izlenen politikaların da büyük önemi vardır. Yönetimce izlenen politika iş görene kalite çember konusunu sevdiren, destekleyici ve teşvik edici bir politika olmalıdır. Çember toplantılarında yönetimin ve orta kademe yöneticilerin tutumu ve tavn da ekip çalışmalarını başarısı açısından önemlidir. İş görenler yönetime sunuşlarını yaparken, yönetim ve orta kademe yöneticiler sunuşu yapan iş görenleri eleştirmekten kaçınmalı, iş görenleri teşvik edici ve destekleyici bir tutum izlemelidir. Böylece iş görenler fikirlerini söylemekten çekinmeyecek, yöneticilere duyduktan güven artacak, çalıştığı yeri kendi işyeriymiş gibi benimseyecektir. Belirli bir süre sonra iş görenler çembere katılmaktan büyük bir memnunluk duyacak problemlere getirdiği önerilerin uygulanarak sonuçlarının alınmasından gurur duyacaktır. Kalite çember uygulamalarının başarıya ulaşmasında iş görenlere gerekli eğitimin verilmesi, teşvik edici ve destekleyici bir politika izlenmesi konusunda yöneticilere önemli görevler düşmektedir. Bu uygulamalardan ancak uzun dönemde başarılı sonuçlar alınabileceği unutulmamalıdır. ABSTRACT We live in which world that it continuously and rapidly changes. This changes, forces the organization to develop and adapt themselves to the innovations and on the other hand, it opposes them in a intensive competition. The development of the production and knowhow technology creates the dominance of quality on minds and in markets. Quality is not only a symbol of a technical standart, it is also a style of considering and working. All over the world the dominance of salesman replace with the dominance of customer. Quality means satisfaction. It is the satisfaction of the last decision about the worth of the product and the service. Quality means productivity and precaution. To get the solutions before the problems are appeared is to add perfection to the product and the structure of the service. Quality means flexibility. It is the accept the risk of responding the demand and act willing. Quality means dynamic. Execute the operations right and fast. Quality is an infinitive process and it has no end. The management of quality is not the success of a man or a group. The basic goal is to scatter the quality to the all parts of the organization till the product reaches to the customer. Thus, the management of the quality pay attention the subject as a whole and basically it coalesce the parts as a whole. Instead of imposing the rights on human, it release them free in order to what they want. In the organization who have believed and consider the management of quality, there will be less store and commerce e.g. with best production. This means high productivity, increase in the ability of competition, increase in volume of sale and market sharing, satisfaction of employees, deals with increase in level of marketing. This should be such process that, whether the results are beneficial or not, we should need to come back to the beginning for searching the reasons of it ; should interrogate, the intelligence of quality that we have should be carry on with improving. Carrying out the succesful quality rotation in an organization, the upper administration should need to know the subject and also should support. Top level manager should consider the suggestion of employee and encourage them, and these managers should give themresponsibility. Constituting succesfiil rotation study, the administration politics has a big role to be contributed the employe sufficiently. The politics lead by administrator should be encouraging and the quality rotation subject should be loved by employee. In rotation meetings, the manner of administration and middle level managers are important for team studying success while the employee are submiting their opinion to administration. The administrator and middle level managers should be avoid to criticize the employee. They should be in manner of encouraOge and support them. Thus, employe are not reluctant to say their opinions, they will trust to their managers more, and will appropriate their job as own job. For a while, employee are to be proud of being in rotation. Having succesfiil quality rotation studies, managers has a big role to give them essential education and to lead encouraging politics. However. Do not forget that these studies can only be managed at a long period of time.
Collections