İşletmelerde kriz ve yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İŞLETMELERDE KRİZ VE YÖNETİMİ ÖZET İşletmelerde Kriz ve Yönetimi adını taşıyan bu çalışmanın temel amacı etkisi ve sayısı her geçen gün artan kriz olgusunun araştırma kapsamına alınan Kayseri Gıda Sektörde Pastırma ve Sucuk İmalatı alanında faaliyet gösteren işletmelerdeki boyutunun ortaya konulup, kriz yönetimi anlayışı açısından incelenmesi ve olası önerilerin sıralanmasıdır. Araştırma çalışması, teorik ve uygulamalı kısım olmak üzere iki ana kısımdan oluşmaktadır. Teorik kısmın birinci bölümünde, kriz kavramı, tanımı, krizin başlıca özellikleri, kaynakları, kriz süreci ve krizin olası sonuçları üzerinde durulmuştur. Teorik kısmın ikinci bölümünde, kriz yönetimi kavramı, kriz yönetiminin özellikleri, kriz yönetimi süreci, kriz yönetimi yaklaşımları ve işletmelerin bir kriz anında ve sonrasında yapacakları çalışmaların neler olacağı konuları ele alınmıştır. Uygulamalı kısımda ise, Kayseri Ticaret Odasına kayıtlı olarak Gıda Sektöründe Pastırma ve Sucuk İmalatı alanında faaliyet gösteren 16 adet işletmeden halen faaliyette bulunan 12 işletme üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Ankete cevap veren 10 adet işletmeden elde edilen anket sonuçlarına göre genel bir değerleme ve tartışmalarla sonuçlar ve öneriler yer almaktadır. CRISIS IN BUSINESS AND MANAGEMENT ABSTRACT This study that is named Crisis And Management In Business main purpose is to figure out dimension for increasing effects and numbers of crisis on produced Pastrami and Sausage companies at Kayseri Food Industry. And, it is to find out and list some suggestion for crisis management concept. This study has two chapters that includes theoretical and research chapters. Also, the theoretical chapter includes two sections. In the first section, crisis concept, characteristics and sources of crisis, proces of crisis and probable results of crisis that were tried to emphised. In the second section of the theoretical chapter, the definition of the crisis management concept, its important specialties and the process of the crisis management were tried to emphised. Also, what companies may be done at the crisis condition that studeies are taken handle. In the second chapter of this study that was taken information about with Pastrami an Sausage Companies to the Kayseri Chamber of Commerce (KTO). Hence, our research was done on the 16 companies at this city. The resault of the questionare had been analyzed and interpreted at the last of the study. II
Collections