Sosyal bilgiler derslerinde tarih konularının öğretimi: Problemler - öneriler (Uşak Merkez ilköğretim okulları örneğinde)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Bu araştırma; Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı'nca 02.04.1998 tarih ve 62 sayılı yazı ile halen uygulamada olan ilköğretim I. ve II. kademesinde okutulan Sosyal Bilgiler dersi tarih konularının öğretimi sırasında karşılaşılan problemlerin tespitine ve bu problemlerin giderilmesine yönelik olarak ileri sürülen önerilerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma sürecinde, Sosyal Bilgiler dersi tarih konularının `amaç, muhteva, öğretim faaliyetleri ve değerlendirme` durumları incelenmiştir. Araştırma sırasında, Sosyal Bilgiler dersi tarih konularının ilköğretim I. kademe (4.-5. sınıf) ve II. kademe (6.-7. sınıf) programları da incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Uşak ili merkez ilköğretim okulları arasından seçilen altı ilköğretim okulundaki görevli öğretmenler ve öğrencileri oluşturmaktadır. Seçilen okulların sosyo-ekonomik ve kültürel bakımdan birbirine yakın olmasına dikkat edilmiştir. Veriler ise, bu ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler ile bu okullarda okuyan öğrencilere uygulanan anket formları ile toplanmıştır. IV SUMMARY This research has been made to determine the suggestions proposed to determine and to eliminate the problems faced when teaching History and Social Scince lessons at the 1st and 2nd levels of Primary Education, which is still being applied at schools,with the 02.04.1998 dated and 62 numbered order of the Directorate of `Talim Terbiye Kurulu.` During this research,the lst(4th-5th classes)and 2nd (6th-7th classes) level Programmes of Social Science(History) subjects at Prmary Education Schools. The teachers and the students chosen from the six Primary Education schools among Uşak central primary education schools form the centre of this research. We have paid great attention that the schools chosen should be economically and culturally close to each other.The data have been collected from the questionnaires given to the teachers and the students in these schools.
Collections