Kişilerarası iletişimin konaklama işletmelerindeki önemi ve örnek bir alan çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Turizm ülkelerin ihtiyacı olan dövizin karşılanması ve ekonomik gelişimin sağlanması için büyük bir anahtar vazifesini yürütmektedir. Özellikle turizm potansiyeline sahip ülkeler bu sektörden daha fazla pay almak ve pazar paylarını yükseltmek çabası içine girmişlerdir. Turizm sektöründe statik öğeyi oluşturan turistlerin gittikleri yerlerde konaklama ihtiyacını karşılayan konaklama işletmeleri de giderek artan rekabet koşulları altında faaliyetlerini daha bilinçli ve profesyonel yapmak zorunluluğu hissetmektedirler. Hizmet sektörü içerisinde değerlendirilen turizmde asıl unsur insandır ve sektörde 'emek-yoğun' bir yapı hakimdir. Bunun için konaklama işletmeleri kendi işletmelerinde kalan konuklarıyla etkili bir iletişime girerek. Onların işletmelerinden memnun ayrılmalarını sağlamak zorundadır. Özellikle konaklama işletmesi personelinin, kişilerarası iletişimde başarısı müşteri memnuniyeti üzerinde etkisi büyüktür. Bu konuyla ilgili yapılan çalışmada. turistlerin yaptıkları seyahatlerde konaklama işletmesi personelinin kendileriyle kurmuş oldukları diyalogun olumlu bir izlenim elde etmelerinde büyük bir rol oynadığı yönündedir. Bu yüzden etkili bir kişilerarası iletişimin sağlanması yönünde işletmelerin çalışması gereklidir.
Collections