İlköğretim I. kademe öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinin öğrencilere kazandırılmasının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim birinci kademedeki öğrencilerin okuduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Konya ili Meram ilçesi Orgeneral Cemal Tural İlköğretim Okulu, 2. Sınıf öğrencilerinden 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada gözlem formu ve okuduğunu anlama testinden yararlanılmıştır. Veriler tasviri analiz yaklaşımı ile yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda şunlar ortaya çıkmıştır: 1. Öğrencilerin yaptıkları okuma hataları ve olumsuz okuma davranışları, verilen bir metni bir kere okumalarıyla anlamalarına engel olmuştur. 2. Okuma gözlem formu ile yapılan gözlemlerde ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin okumada en çok `noktalamaya uymama`, `kelime yutma`, `okurken dik, düzgün ve rahat oturmama` ve `kelime ekleme` güçlükleri ile karşılaştığı ortaya çıkmıştır.., 3. Bir okumada anlayan öğrencilerin ebeveyn eğitim durumlarının yüksek olduğu, evlerinde kendilerine ait çalışma odaları ve kitaplıkların bulunduğu, ders haricinde her gün kitap okuduğu tespit edilmiştir. Bu unsurların okuduğunu anlamaya olumlu etkilerde bulunduğu belirlenmiştir. 4. Okuma güçlülerinin toplamı ile okuduğunu anlamadaki toplam düzey arasında anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Okuma becerisi ile okuduğunu anlama arasındaki neden sonuç ilişkisi bu sonuçla daha da belirgin olarak ortaya çıkmıştır. Böylece okuduğunu anlamanın ön koşulu olarak iyi bir okuma stratejisine sahip olma gerekliliği sonucu belirlenmiştir. Bu sonuçlardan yola çıkılarak özellikle öğrencilerin yaptıkları okuma hatalarının anlamayı büyük ölçüde etkilediği söylenebilir. SUMMARY In this study, devoloping reading comphension skills of the students at the first stage of primary school. The space of the study is composed of the students who are studying at the schools of National Education Ministery, in Meram province of Konya. As a sample, 30 students from O. Cemal Tural Pimary School, attending in the second class were handled. In the study, it was benefitted by an abservation from and readin comphension test. The data found were interpreted by analysis approach. After the study, the following were found: 1. The mistakes made by the students and their negative reading habits prevteded them from understanding the given text by reading once. 2. With the opservations carried out byusing observation from, it was understood that the second class students in primary school mostly face the diffucultties of `neglegting punctuation`, `swallowing words`, `not sitting straight, regularly and comfortably` 3. In reading, it was discovered that the students who understand well have parents whose education level are high; private rooms and bookshelves in their houses and read books everyday except from lessons. These factors were determined to have positive effects on reading comprehension. 4. A meaningful relation was found between the sums of reading difficulties and the total level of reading comprehension. The cause-effect relation between reading skill and reading comprehension can easily be understood with this result. Thus, it is understood that one should have a good reading strategy as a primary condition of reading comprehension. Based on theese results, it can be said that especially the reading mistakes made by students affect understanding substantially.
Collections