Konya Karatay Karma İlköğretim Okulu`nun kuruluşu gelişimi ve eğitimimize katkıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KONYA KARATAY KARMA İLKÖĞRETİM OKULU'NUN KURULUŞU, GELİŞİMİ VE EĞİTİMİMİZE KATKILARI Kemerci, İsa Yüksek Lisans, Sınıf Öğretmenliği Tez Danışmanı: Doç. Dr. Süleyman BÜYÜKKARCI Mayıs 2003, ix + 218 sayfa Konya'da 1924 Tarihinde kurulan Karatay Karma İlköğretim Okulu'nun yönetim örgütü, öğretmen, öğrenci, kurum yönetmeliği, öğretim programlan, eğitim araçları, öğretim metot ve teknikleri, mekan vb. tüm yönleriyle ele alınarak Türk Millî Eğitimi 'ndeki yerini bulmaktadır. Bu araştırmadaki temel amaç, Konya'da ilköğretim okulları arasında kuruluş tarihi en eski okullardan biri olan Karma İlköğretim Okulu'nun her türlü girdilerini, işlemlerini, çıktılarını, dönütlerini incelemek ve eğitim-öğretim sistemine neler kazandırdığını ortaya koymaktır. Bu amaçlan gerçekleştirmek için; 1. Türk Eğitim Sistemi tarih içerisinde nasıl bir değişme göstermiştir? 2. Konya'da geçmişte ve bugün eğitim öğretim nasıldı? 3. Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri nelerdir? 4. İlköğretim okullarının amaç ve ilkeleri nelerdir? 5. Karma İlköğretim Okulu'nda sosyal faaliyetler nelerdir? 6. Karma İlköğretim Okulu mezunlarının topluma katkılan nelerdir? 7. Okulun basan durumu nasıldır? 8. Okulun ders araç-gereç durumu nasıldır? Sorularına cevaplar aranmıştır. Bu araştırma betimsel türden bir `Okul Araştırması`dır. Konya Karatay Karma İlköğretim Okulu'nun incelenmesi ile sınırlıdır. Araştırma yapılan görüşme ve röportajlar ile yazılı belgelere dayandırılmış ve bunlarla da sınırlandırılmıştır. Araştırma, dört bölüm ve eklerden oluşmaktadır.1. Bölüm: Türk Milli Eğitimi'nin Tarihi Gelişimi Sistemin Yapısı ve Konya'da Eğitim. 2. Bölüm: Konya Karatay İlçesi Karma İlköğretim Okulu'nun tarihi Gelişimi, Bugünkü Durumu ve Amaçlan. 3. Bölüm: İlköğretim Okulu Yönetmeliği, Karma İlköğretim Okulu'nun İş ve İşlemleri, Katıldığı Yarışmalar. 4. Bölüm: Okulun Basan Durumu, Mezunların Etkileri, Sonuç ve Öneriler Ekler Bölümünde; Türk Millî Eğitim Sistemi ve Karatay Karma İlköğretim Okulu ile ilgili belgeler, yapılan röportajlar, istatistikler, okulla ilgili fotoğraflar bulunmaktadır. ıı ABSTRACT THE FOUNDATION, DEVELOPMENT AND TO CONTRD3UTE TO EDUCATION OF KONYA KARATAY ELEMENTARY SCHOOL Kemerci, İsa Postgraduate Education, Class Teaching Thesis Advisor: Doç. Dr. Süleyman BÜYÜKKARCI May 2003, ix + 218 page The objective is to determine the status of Karatay Karma Elementary School within the Turkish National Education which was established in 1924 in Konya. In this research managerial organization, students, teachers, intitutional regulations, curriculum, educational materials, pedagogical methods and techniques will be taken into consideration. The main objective of this research is to study every input, output, procedure, feedback and to determine the contributions, to the educational system, provided by Karma Elementary School which has been one of the oldest elementary schools in Konya. In order to realize this objectives; 1. What kind of an evolution has the Turkish Educational System undersone so far? 2. How was education in Konya in the past and how is it now? 3. What are the general purposes and basic principles of the Turkish National `Education? 4. What are the purposes and principles of the Turkish National Education? 5. What kind of social activities are there at Karma Elementary School? 6. What are the contributions to the society provided by the graduates of this school? 7. What can be said about the success of the school? 8. Quantity and- qualify of the materials and the source of these materials? mThis research has been a discriptive `School Study`. It has been restricted to the study of the educational system at Karma Elementary School. The research has been based on the interviews, reports and the written documents. The research consists four chapters and the appendixes. Chapter 1 : Historical Development of Turkish National Education, Structure of the system and the education in Konya. Chapter 2: Historical Development of Konya Karatay Karma Elementary School, Its present status and the objectives. Chapter 3: Educational Regulation of the Elementary School, procedures and performances of Karma Elementary School and the competitions participated by the school. Chapter 4: The Success of the School, Contributions of the graduates, conclusion and suggestions. Appendixes Section consists of Turkish National Education System, documents pertaining to Karatay Karma Elementary School, interviews, Statistics and the Pictures of the School. IV
Collections