İşgören ve işverenlerin ücret algılamalarının işletme performansına etkisi: Kahramanmaraş hazır giyim sektöründe yapılan bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüz işletmeleri gerek iç pazarda ve gerekse uluslararası pazarlarda yoğun bir rekabet ortamında mücadele etmek zorundadırlar. Birbirlerine karşı rekabet avantajı ve üstünlüğü yakalama çabasındadırlar. Rekabet avantajı sağlamada kaliteden sonra en önemli unsurların başında uygun fiyatla ürün arzı gelmektedir. Uygun fiyatla ürün arz edebilmek için de üretim sürecinde meydana gelen maliyetlerin minimize edilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bilhassa emek-yoğun sektörlerde işçilik ücretleri önemli maliyet kalemlerinin başında gelmektedir. İşletmede çalışan işgörenlerin ücretlerini azaltarak maliyetleri düşüremeyeceğimize göre, mevcut iş gücü ile daha fazla ve kaliteli üretimi gerçekleştirmek gerekmektedir. Bu çalışmada, emek-yoğun bir sektör olan hazır giyim sektöründe ücretle performans arasında ilişki kurarak; işgören motivasyonunu arttırıcı, onları güdüleyerek daha verimli çalışmalarını sağlayıcı ve işverenleri de memnun edici bir ücret sistemini ve bu sistemin bireysel ve örgütsel performansa olası etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştı. Kahramanmaraş hazır giyim işletmelerinde yapılan `İşgören ve İşverenlerin Ücret Algılamalarının İşletme Performansına Etkileri` isimli araştırmanın sonunda işgören ve işverenlerin mevcut ücret sistemlerinden memnun olmadıkları görülmüş,halen ödenmekte olan ücretin düzeyinden memnun olmadıkları ve mutlaka yükseltilmesi gerekliliğini savundukları anlaşılmıştır. Hem işveren ve hem de işgören kesiminin, çağdaş ücret diye bilinen sistemlerden `işgörenlerin ücretlerinin tamamen kendi performanslarına göre belirlenmesi yöntemi`ni büyük çoğunlukla benimsedikleri görülmüştür. Çalışmanın sonucunda ortaya çıkan sonuçlar istatistiksel olarak değerlendirilrmş ve işletme yöneticilerine bir takım öneriler sıralanmıştır. Anahtar Kelimeler : Ücret, Ücret Sistemleri, Performans,Tekstil Sektörü ABSTRACT In today's global and local markets, companies must enhance their efficiency to increase or at least maintain their competitive situation in the market. Following quality, supplying products with a favourable price occurs as one of the most important element or strategy in gaining competitive advantage. In order to supply products with an acceptable price, the cost of the product at the pace of production pnocess need to be minimised. Especially, in labour-intensive sectors, labour cost becomes one of the most important part of the production cost. As it is not possible to reduce the cost by reducing employees' pay, the quality and amount of production need to be increased by encouraging current employees to work more efficiently. In this study, a payment system, which increases employee motivation, encourages employees to work more effectively, and satisfies the employers, is searched by relating the pay to performance at the ` Ready Clothing Sector` which is a high labour-intensive sector. At the same time, the study aims to find out the effect of the payment system on both individual and organizational performance. In the study, entitled `The Effect Of Both Employees' and employers* perceptions of pay on organizational performance`, conducted at the ready clothing sector in the city of Kahramanmaraş, it is concluded mat both employees and employers are not satisfied with the current payment system. In the study came outit that performance related pay, known as one of the modern payment systems, is accepted as the most desirable payment system by both employees and employers. At the conclusion part of the study, the results of the empirical study are statistically evaluated and some recommendations are made to the managers. KeyWords: Pay, Payment System, Performance, Textile Sector.
Collections