An application of writing in ELT depending on multiple intelligences theory
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma çoklu zeka teorisinin İngilizce yazma derslerine katkısını ve öğrencilerin ilgi ve bölüm çeşitliliğini dikkate alarak onların motivasyonlarını artırmadaki etkisini içermektedir. Bu çalışmada ki veriler Selçuk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek okulun da İngilizce öğretilen hazırlık sınıflarında çeşitli üniversite dallarında eğitimine devam edecek olan toplam 32 öğrenci üzerinde ön ve son test içeren uygulamalar yapılarak toplanmıştır. Ve bu testlerde Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Birinci bölümde, çalışmanın tarihçesi, problemin açıklanması, çalışmanın amacı ve içeriği, çalışmanın metodu ve sınırlılıkları sunulmuştur. İkinci bölüm, literatür taramasın içerir. Çoklu zeka teorisi ve bu zeka tiplerinin tanımı ve hazırlık sınıflarında bu teori ile yazma derslerinin yapılışı ve genel olarak eğitim ve bu teori arasındaki bağıntıyı içermektedir. İlaveten, bu derslerde yapılan aktiviteleri ve bu ders için yapılan ders planını içermektedir. Üçüncü bölüm ise, deneysel çalışma ila ilgili bilgileri içermektedir. Metod, veri analizi ve deneysel çalışmanın yorumlanması da bu bölümde yer almaktadır. Çalışma sonuçlan tablolar halinde de verilmektedir. Sonuç bölümünde ise, çalışmanın özeti, bulguları ve öneriler sunulmaktadır. Tezin arka tarafında ise bu çalışma ile ilgili bazı ekler yer almaktadır. ABSTRACT This study aims to investigate the contribution of M.I. (Multiple Intelligences)Theory to the teaching writing. This study also aims to show that M.I. theory increases students' motivation. The data have been collected through the implementation of pre and post writing tests and an application of the writing Lesson based on M.T. Theory to 32 students at prep classes at Selçuk University, School of Foreign Languages. In the first chapter, the background to the study, statements of the problems, goal and scope of the study, method of the study and limitations are presented. The second chapter includes review of the literature. This part focuses on the definition of `Multiple intelligences Theory and intelligences` and its importance in teaching writing in prep classes. This chapter,also, includes sample activities for all lessons and writing classes and a lesson plan and its application. In the third chapter the information related to experimental study is given. The method, data analysis and interpretation of the tests and experimental study take place here. Also, the results of the study are given through the interpretation of tables. In `conclusion` part, the summary and findings of the study and suggestions are presented.
Collections