Konya ili ilköğretim I.kademe öğretmenlerin yeterlilikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada. Konya ili ilköğretim okullarının I. kademesinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim yeterlik düzeyleri kendi görüşlerine göre ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Ayrıca cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan okul türünün sınıf yönetimi yeterliliğinde anlamlı bir farklılaşma meydana getirip getirmediğine bakılmıştır. Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Anketin Crombach Alfa güvenirlik kat sayısı `.95` olarak çıkmıştır. 5'li Likert tipi bu ankette, sınıf yönetimi yeterlikleri ile ilgili 35 madde yer almaktadır. Bu araştırmanın evrenini, Konya ili merkez ilçeleri Karatay, Meram ve Selçuklu ilçelerindeki MEB'e bağlı ilköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, tesadüfi (random) yolla seçilmiş 308 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Bulgular `SPSS 11.0` paket programı yardımıyla yorumlanmıştır. Bulguların yorumlanmasıyla şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Sınıf öğretmenlerinin bütününe bakıldığında, ortalama olarak sınıf yönetimi yeterlik düzeyleri kendi görüşlerine göre `Tamamen Yeterli`` düzeyde çıkmıştır. Yeterlik düzeylerine bakıldığında, kendini `Hiç Yeterli Değilim` düzeyinde gören katılımcı çıkmamıştır, 2 katılımcı kendini `Biraz Yeterli`, 19 katılımcı `Orta Düzeyde Yeterli`. 105 katılımcı `Oldukça Yeterli`. 182 katılımcı `Tamamen Yeterli` düzeyde görmektedir. 2. Maddelere bakıldığında, en düşük düzeyde çıkan madde `4,03` ortalama ile 23. madde, `Derste oluşabilecek gereksiz kesintiler için önceden önlem almada` ve 34. madde. `Çevreyle, öğrencilerin eğitimi için işbirliği yapmada`, en yüksek düzeyde `4,48` ortalama ile 25. madde, `Sınıfa zamanında girmede` görülmektedir. 3. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlikleri, cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.4. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlikleri, mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. 5. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlikleri, mezun oldukları okula göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. In this research teachers who re working in the 1. level of primary schools in the city of Konya evaluated their own performances about classroom management. Another important point evaluated in this research is if gender, level of experience or the graduate school of the teacher makes any significant difference in the classroom management. Research is made in scanning model. The poll which is used in the research is developed by the researcher. The Crombach Alpha confidence level of the research is `,95`. In this Likert with 5 type poll, there are 35 points about the adequacy of the classroom manegement. Teachers from the main districts of the Konya; Karatay, Meram, Selçuklu establishes the center of the research. Research sampling consists of 308 randomly selected teachers. Results are evaluated with `SPSS 1 1.0` package programmer. These are the results after evaluating the findings. 1- By looking all teachers, average class administration adequacy is `Absolutely Adequate` according to their own ideas. By looking the adequacy levels there is no participant who thinks that her/himself is `Absolutely Inadequate`. 2- By looking to the points the least leveled point is, with the average of `4.03`, point number 23; `Preventing the unnecessary interruptions in the class` and point number 34; `Be in cooperative with the environment for the best interest of the student. Highest average is `4.48` of the point number 25 `Attending to the class on time`. 3- There is no significant differences in the classroom management adequacy of the teachers when comparing teachers according to gender 4- There are significant differences in the classroom management adequacy of the teachers when comparing teachers according to level of experience. 5- There are significant differences in the classroom management adequacy of the teachers when comparing teachers according to graduate schools.
Collections