Show simple item record

dc.contributor.advisorCantekinler, Semra
dc.contributor.authorGüleş, Figen
dc.date.accessioned2020-12-29T15:23:54Z
dc.date.available2020-12-29T15:23:54Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/449488
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma okul öncesi eğitimin çocuklarda kendi kendini yönetme davranışlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda ilköğretim 1. sınıf öğrencilerinin kendi kendini yönetme davranışlarında cinsiyetin, okul öncesi eğitimi alıp almamanın ve anne eğitim düzeyinin etkisini ve bazı anne davranışlarının (amaçlara ulaşmada yardımcı olma,koruyuculuk ve başarı için baskı) kendi kendini yönetme davranışlarını etkileyip etkilemediğini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma Konya ilinde Mareşal Mustafa Kemal İlköğretim Okulu nun 402 öğrencisi ve anneleri ile yürütülmüştür.Araştırmada öğrencilere ve ailelerine ilişkin bazı özellikleri belirleyebilmek için `Kişisel Bilgi Formu`, öğrencilerin kendi kendini yönetme davranışlarını belirlemek için `Psiko-Sosyal Gelişim Ölçeği` nin alt testi olan `Kendi Kendini Yönetme Testi` (değişikliklerden geçirilmiş haliyle) uygulanmıştır.Ayrıca anne davranışlarını belirlemek için de `Ebeveyn Kendi Davranışını Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler SPSS istatistik programına kaydedilerek analiz edilmiş ve denencelerin sınanmasında bağımsız t testi, tek örnek t testi ve tek yönlü varyans analizi nden (Anova) yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi eğitim alan öğrencilerin kendi kendini yönetme davranış puanlarının istatistiksel bakımdan anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu belirlenmiş, ayrıca kimi anne davranışlarının, çocuğun kendi kendini yönetme davranış puanlarında da anlamlı bir farklılığa neden olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda anne babalara,öğretmenlere ve diğer eğitimcilere bazı önerilerde bulunulmuştur. II
dc.description.abstractSUMMARY This study focuses on the impact of preschool education on children's self- management behaviour. In this context, the effect of gender, preschool education, mother's education level and some aspects of mother behaviour (e.g. supportiveness in achieving aims, protectivencss and pressure for success) on self- management behaviour of first grade/class primary school pupils were investigated. The study was carried out with the mothers of 402 first grade primary school pupils attending the `Mareşal Mustafa Kemal Primary School` located in Konya, Turkey. In order to identify: -some characteristics of pupils and their families, `Personal Information Form`, -pupils' self-management behaviour `Self Management Test` which is a sub-test of the `Psycho-Social Development Scale` were implemented. In addition to these tests to establish mother's behavioural characteristics the ` Parent Self Management Evaluation Scale` was utilised. The collected data were coded and entered into SPSS for Windows and Independent Sample T Test, One-Sample T Test and One-Way ANOVA Test were used to analyse the data and test the hypothesis. The study revealed that preschool education has a significantly positive impact on children's self-management behaviour. In addition it was established that children's self-management behaviour differs in a statistically significant manner according to certain mother behaviour. Taking into account these results suggestions were made to parents, teachers and other educators in order to improve the self-management behaviour of children. Illen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEv Ekonomisitr_TR
dc.subjectHome Economicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimin çocuklarda kendi kendini yönetme davranışına etkisi
dc.title.alternativeImpact of pre-school education on the self-management behaviour of children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid163185
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147394
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess