Lise öğrencilerinin akademik benlik kavramları ile matematik dersine yönelik tutumlarının başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada lise öğrencilerinin akademik benlik kavramlarıyla matematik dersine yönelik tutumlarının başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırma 2002-2003 öğretim yılında Konya ili Cemil Keleşoğlu Lisesi'nde 9.10. ve 11. sınıflara devam eden 345 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma verilerine ulaşmak için öğrencilere Akademik Benlik Kavramı Ölçeği ve Matematik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma Matematik dersi ve bu dersten elde edilen notlarla sınırlandırılmış, bu notların öğrenci başarısını yansıttığı varsayılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Pearson Korelasyon Katsayısı, Çoklu Regresyon Analizi Teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin akademik benlik kavramları ve matematik dersine yönelik tutumları ile başarılan arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Buradan hareketle ailelerin ve öğretmenlerin, öğrencilerin matematik dersine olan tutumlarına daha çok önem vermeleri ve öğrencilerin olumlu bir akademik benlik kavramı geliştirmelerine olanak sağlamaları önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: Akademik Başarı Akademik Benlik Benlik Benlik Kavramı Duyuşsal Giriş Özellikleri Matematik Dersi Tutum In this study, the effect of the attitudes of high school stidents towards Mathematics lesson and their academic self-concepts to their success has been examined. The study has been employed on 345 students attending to the 9th, 10th and 1 1th classes in Cemil Keleşoğlu High School in Konya, in the teaching season of 2002-2003. In order to obtain the data of the study, the students were employed an Academic Self Concept scale and Mathematics Attitude Test. The study has been restricted by only the Mathematics lesson and the marks or scores derived from this lesson and it has been assumed that these marks or scores reflect students' success. In the analysis of the data of the study. Pearson Correlation coefficents and multiply Analysis of Regression techniques have been used. At the end of the study, a significant relation has been found between the students' Academic Self Concepts and attitudes towards Mathematics lesson and their performance. Taken into consideration all these things, it is suggested that the parents and teachers take more care of the students' attitudes towards Mathematics lesson and help them develop a positive Academic Self Concept.Key Words: Academic Performance Academic Self Self The Concept of Self The Features of Affective Introduction Mathematics lesson Attitude
Collections