Teaching young learners English through language teaching materials
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Bu araştırmanın amacı, dil öğretim materyallerinin ilköğretim öğrencilerinin İngilizce derslerindeki başarılarına etkisini incelemektir. Bu çalışma aynı zamanda geleneksel öğretme tekniği ile dil öğretim materyalleri kullanarak öğretme arasında bir karşılaştırma yapma olanağı sağlamaktadır. Bu araştırma deney ve kontrol grubu olmak üzere toplam 76 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Konu deney grubunda dil öğretim materyalleri kullanılarak, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri kullanılarak anlatılmıştır. Ders anlatımı deney grubunda araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Her iki gruba da uygulama başında ön-test, uygulama sonunda ise son-test uygulanmıştır ve veriler t-testi ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde çalışmayla ilgili önbilgi, çalışmanın amacı, problemin sunumu, çalışmada kullanılan yöntem ve sınırlılıklar belirtilmiştir. Bir sonraki bölüm, çocuğun dil edinimi, çevresi, kullandığı stratejiler, ihtiyaçları, yaş farklılıkları ve özellikleri hakkında bilgi vermektedir. Üçüncü bölüm, öğretmenler, sınıf içi kullanılması gereken dili, sıraların düzenlenmesi, yanlışlara nasıl davranılması gerektiğini kapsamaktadır ve öğretim yöntemlerinden bahsetmektedir. Dördüncü bölümde, oyun, şarkı, bilmece, hikaye, çizim gibi çocuklar için kullanılabilecek etkinliklerden bazıları tanıtılmıştır. Beşinci bölümde, dil öğretim materyallerinin önemi, geliştirilmesi ve seçilmesi vurgulanmış ve bu materyaller tanıtılmıştır.Altıncı bölümde, deneysel çalışma açıklanmış ve sonuçlar tablo yorumuyla birlikte verilmiştir. Son olarak, sonuç bölümünde özet, bulgular ve öneriler yer almaktadır. 11 ABSTRACT The purpose of this study is to investigate the effects of language teaching materials on young learners' achievement level in English lessons. This study also provides an opportunity to compare traditional teaching and teaching through language teaching materials. The study has been carried out on two groups, experimental and control, including 76 students. In the experimental group, the lesson has been taught through language teaching materials, and the teacher has taught the unit by using traditional teaching methods in the control group. Teaching activities have been carried out by the researcher. Both of the groups have been pre-tested at the beginning and post-tested at the end of the study and the data has been analysed by t-test. In the first chapter, the general background to the study, the goal and scope of the study, the statement of the problem, method of the study and limitations are introduced. The next chapter gives information about the child's language acquisition stages, environment, strategies, needs, age variations, and also their characteristics. The third chapter includes the characteristics of teachers for young learners and what language they should use, the arrangement of the classrooms, how to treat errors and also it includes teaching methods. In the fourth chapter, some of the activities for young learners, such as games, songs, riddles, stories, drawings etc. are introduced.m In the fifth chapter, the importance of language teaching materials, how to develop and select materials mentioned and the language teaching materials are introduced. In the sixth chapter, the experimental study is explained and the results of the study are given through the interpretation of tables. In the concluding section, the summary, findings and suggestions are presented.
Collections