Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanı dışından mezun olan ve okullardaki rehberlik servislerinde görevlendirilen rehber öğretmenlerin psikolojik danışma (yardım) becerilerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
87 Ek VII: Alan Dışından Gelen Rehber Öğretmenlerle İlgili Eleştiri, Görüş ve Düşünceler EGE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalının Psikolojik Danışman Kadrolarına Alan Dışından Atama Yapılmasına İlişkin Görüşü Milli eğitim bakanlığının psikolojik danışman (rehber öğretmen) kadrosunu ihdas etmesi, psikolojik danışmanlığı (rehber öğretmenliği) bir branş olarak kabul etmesi ve bu alandaki açığını kapatma arayışına girmesi olumlu olarak değerlendirilebilir. Aynı şekilde, son yıllarda psikolojik danışman (rehber öğretmen) alımında görülen önemli artışlar ve 2001 yılında yeni ve çağdaş bir `RPD Hizmetleri Yönetmeliği`nin çıkarılmış olması da dikkate değer gelişmelerdir. Bu olumlu gelişmelere karşın, Bakanlığın son dönemde okul rehberlik ve psikolojik danışma servislerine PDR mezunu olmayan kişileri (öğretmenleri) atama ve bir süre sonra da bu kişileri (öğretmenleri) hizmet-içi eğitimden geçirerek psikolojik danışman (rehber öğretmen) kadrolarına geçirmesinin mantığını anlamak mümkün değildir. Rehberlik ve psikolojik danışma, temelde öğrencilerin kişisel sosyal eğitsel ve mesleki alanlarda gelişmelerini; bu alanlara ilişkin karşılaşabilecekleri sorunlarla başa çıkabilmelerini ve yaşamlarını daha fazla doyum alarak sürdürmelerini amaçlayan profesyonel bir yardım hizmetidir. Rehberlik ve psikolojik danışma lisans programı, psikolojik danışma ve bireyi tanıma gibi teknik ve becerileri belli bir sistematik içinde psikolojik danışman adaylarına kazandırmayı hedefleyen bir programdır. Söz konusu teknik ve beceriler hizmet-içi eğitim kursları ile kazandın lamaz. Rehberlik ve psikolojik danışma lisans programlarından mezun olmayan kişilerin (öğretmenlerin) okullarda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütemeyecekleri açıktır. Psikolojik danışmanlık ve rehberlik, öğretmenlerin yapabileceği bir iş değildir. Anabilim dalımız, milli eğitim bakanlığının okullardaki psikolojik danışman açığının alan dışı atamalar yoluyla kapatmasını doğru bulmamakta; daha önce denenmiş, ancak verimli bir sonuç alınamamış öğretmen merkezli rehberlik ve psikolojik danışma modelinin yararlı olmayacağını düşünmektedir. Toplam kalite yaklaşımı ve uygulamalarının benimsendiği günümüzde, rehberlik ve psikolojik danışma alanından mezun olmayan kişilerin (öğretmenlerin) bu hizmetleri vermek üzere görevlendirilmeleri pek gerçekçi görülmemekte ve hedef kitlesi olan öğrencilere yarardan çok zarar vereceği düşünülmektedir. Şimdiden olumlu sonuç alınamayacağı belli olan bu uygulamadan bir an önce vazgeçilmesi enerji vekaynak israfını da önleyecektir (Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bülteni; Cilt 2, Sayı Mayıs 2004: 25). Eğitimde Psikolojik Hizmetle Anabilim Dalı
Collections