Bağlama`nın ilköğretim II. kademe sınıflarındaki müzik eğitiminde kullanımına yönelik bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BAĞLAMA'NIN İLKÖĞRETİM II. KADEME SINIFLARINDAKI MUZIK EĞİTİMİNDE KULLANIMINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA YÜKSEK LİSANS TEZİ Attila OZDEK SELÇUK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ BİLİM DALI Danışman Prof. M. Salih ERGAN 2005 ÖZET Bu araştırma: ilköğretim II. kademe (6. 7 ve 8. similar) müzik derslerinde bağlamanın kullanılma durumlarını, bu durumlarla ilgili problemleri ve çözüm yollarını tesbit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada konuyla ilgili olarak daha önce yapılmış çalışmalar literatürden taranmış, öğretim elemanlarının ve uzmanların görüşleri alınmış, Konya merkez ve ilçelerinde görev yapan 50 müzik öğretmenine anket uygulanmış, anket sonuçlan çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.Elde edilen bulgu ve sonuçlar ışığında; ilköğretim II. kademe (6,7 ve 8. sınıflar) müzik derslerinde kullanılabilecek bir `bağlama`nın sahip olması gereken fiziksel, teknik ve akort özellikleri, bu bağlamanın kullanacağı notalama yöntemi, ilköğretim müzik derslerinin süre ve içeriği, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki çalgı eğitimi ve bağlama eğitiminin süresi ve içeriğine dair öneriler çalışmanın sonunda sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Bağlama, Bağlama Eğitimi, Bağlama Metodu, Genel Müzik Eğitimi, İlköğretim Müzik Dersleri, Türk Halk Müziği II A STUDY ON THE USE OF BA?LAMA IN TEACHING MUSIC IN ELEMENTARY EDUCATION 2nd STAGE CLASSES MASTER DEGREE THESIS Attila OZDEK SELÇUK UNIVERSITY SOCIAL SCIENCES INSTITUTE DEPARTMENT OF MUSIC TEACHING Adviser Prof. M. Salih ERGAN 2005 ABSTRACT This study has been done to determine the situations oi` the usage of `bağlama` in music lessons in elementary education 2nd stage (6.7 and 8n classes) and the problems and solutions about this. In the study, the previous researches related to the subject have been examined from the literature, the opinions of lecturers and experts have been taken, 50 music teachers have been surveyed who in Konya and other provinces and the results of the questionariee have been analyzed and interpreted. IllIn the light of the obtained data and results, the physical, technical and chordinal features of a `bağlama` instrument which can be used in Elementary Education 2nd stage (6,7 and 8th classes) in music lessons, the musical notes used by `bağlama`, the content and duration of music lessons in elemantary education, suggestions about the duration and contents of instrument and bağlama training in instutitions who are training music teachers have all been presented at the and of the study. Key Words: Bağlama, Bağlama Training, the Method of Bağlama, General Music Education, Elementary Education Music Lessons, Turkish Folk Music IV
Collections