M.E.B. bağlı Konya ilindeki mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin öğrenen organizasyonu algılamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETÖğrenen organizasyon, öğrenerek kendini yenileyen organizasyondur. Buorganizasyonlar öğrenerek değişir ve değişmek için öğrenir. Öğrenme birey, grup vekurum düzeyinde olur. Grup öğrenmesi, organizasyon üyeleri arasında dayanışmadiyalog ve tartışma ile kolektif zeka gibi bazı dinamikleri harekete geçirerek örgütselöğrenmenin yerleşmesini sağlar. Böylece organizasyonlar, öğrenen organizasyonhüviyeti kazanarak, belirlediği hedeflere daha kolay ulaşır ve uygulamak istediklerinidaha çabuk hayata geçirme imkanı kazanır.Bu araştırmada Konya ilindeki Mesleki ve Teknik Orta Öğretim KurumlarındaÇalışan Yönetici ve Öğretmenlerin Öğrenen Organizasyonu Algılamaları ve değişençevre koşullarına uyum sağlayıp sağlayamadıkları incelenmiştir. Araştırmanınörneklemi Konya il ve ilçelerinde 2004- 2005 öğretim yılında açık olan Çok ProgramlıLiseler ve Mesleki Teknik Orta Öğretim Kurumlarında görev yapan 31 yönetici ve 53Giyim öğretmeninden oluşmaktadır.Bir tarama modeli niteliği taşıyan bu çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilenanket formu kullanılmıştır. Uygulanan anketler sonucu elde edilen verilerin istatistikselanalizi için yüzdelik hesabı, çapraz tablo ve Anova testi kullanılmıştır.Sonuç olarak ta; Araştırma da Mesleki ve Teknik Orta Öğretim kurumlarınınÖğrenen Organizasyon konumuna gelemedikleri yönetici ve öğretmenlerin kendilerinigeliştirerek öğrenmeyi bitmeyen bir süreç olarak görmedikleri, kendilerini değişen çevreşartlarına göre yenileyebilmek bilgiyi ve teknolojiyi kullanabilmek için bireysel veörgütsel çalışmalara yönelmeleri gerektiği saptanmıştır. ABSTRACTLearning organization is a sor of organizations which renovates itself by learning.These organizations change by learning and learn to change themselves. Learning canbe at the level of individual, group or institution. Group learning, stirring somedynamics such as collective intelligence by means of solidarity, dialogue and discussionamong the group members, provides organizational learning to settle. So gettinglearning identify, these organizations reach their aims easily and find the possibility todo what they want quickly.In this research it has been examined that whether the manager and teachers whowork at Professional and Technical Secondary schools in Konya, perceive the learningorganization and have adaptation with the changing environmet conditions. Theexamples of this research has been formed with 31 managers and 53 clothing Teacherswho worked at multiple programmed high schools and Professional Technical secondaryschools which were open in 2004-2005 education term in Konya and its counties.The questionnaine form developed by the researcher has been used in this researchwhich is based on scanning model. For getting statistical analysis of the data obtainedfrom the questionnaine, percentage account, crosswise table and Anova test have beenused.As a consequence, in the research it has been fixed that Professional and TechnicalSecondary schools haven?t reached the level which learning organization requires,improving themselves managers and teachers do not concern learning as an endlessprocess and they should attend to individual and organizational work in order to renewthemselves in accordance with changing environment conditions and to use theinformation and technology.
Collections