Almanca bölümü öğrencilerinin ihtiyaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmamın amacı, Almanca Bölümü öğrencilerinin ihtiyaçlarının çeşitlideğişkenlere göre incelenmesidir.Geçerlik ve güvenirlik çalışması 2005-2006 Eğitim Öğretim yılında SelçukÜniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Bölümü, Fen-Edebiyat Fa-kültesi Almanca Bölümü, YADAM Yabancı Dil Eğitim Merkezinde okumakta olan229'u kız, 66'sı erkek toplam 295 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada gerekli bilgileri toplamak amacıyla ?Kişisel Bilgi Formu'' ve?Psikolojik htiyaçlar Ölçeği? kullanılmıştır. Temel Psikolojik htiyaçlar Ölçeği;özerklik, yeterlik ve ilişki olmak üzere üç alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırmadaistatistiksel teknik olarak ?t? testi ve ?varyans analizi? kullanılmıştır. Elde edilenbulgulara göre; cinsiyet değişkeni açısından sadece ilişki ihtiyacında anlamlı birfark bulunmuştur. Almancayı öğrenme değişkeni açısından özerklik boyutundaen yüksek ortalama Almancayı kendi kendine öğrenen öğrencilere aittir. Özerk-lik, yeterlik ve ilişki bakımından anne ve babalarının öğretim düzeylerine görefarklılıklar bulunmuştur.1 The aim of this study is observing the German study student?s needsaccording to the different variables.Currency and reliability study has been carried out on 229 female, 66male, totaly 295 students who are studying German in Selcuk UniversityEducation Faculty, German theacher class and YADAM Foreign LanguageCenter, in 2005-2006.To gather the informations needed in the study, personal information formand psychological needs scale have been used. The basic psychological needsscale is consisted of three main dimensions; autonomy, competency andrelationship. In the study, `t? test and varionce analysis have been used asstatistical technigue. According to the obtained discoveries, only the differencehas been found inneed of relationship trough the sex change.In the point oflearning German change the highest average belongs to the students wholearns German by themselves.In Autonomy, adequacy and relationship, therehave been found differences according to the educational situation of parents.2
Collections