Örgütsel öğrenmenin öncülü olarak örgütsel zeka: Teori ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütler değişikliklere uyum sağlayabilmek için ayakta kalabilmenin formülünüaramaktadırlar. şte bu örgütlerden kendilerini daha hızlı bir şekilde değiştirebilenleryarının örgütleri olarak yaşamlarını sürdürebileceklerdir. Öğrenen örgütler bu hızlıdeğişimi yakalayabilen ve ihtiyaç duyulan dönüşümleri gerektiği anda gerçekleştirerekkendini yenileyebilen örgütlerdir.Bu tezin amacı öğrenen örgüt yapısında gerçekleşen örgütsel öğrenmenin öncülüolan örgütsel zeka kavramının örgütsel öğrenme sürecine olan katkısını ve etkisini teorive uygulamayla destekleyerek açıklamaktır.Bu tezin birinci bölümünde örgütsel öğrenmeye ilişkin temel kavramlar olanöğrenme kavramı, öğrenme teorileri, öğrenme seviyeleri, örgütsel öğrenme süreci,öğrenen örgüt yapısı ve disiplinleri incelenmiş, ikinci bölümünde, örgütsel öğrenmeninöncülü olarak değerlendirdiğimiz örgütsel zeka kavramına geçmeden evvel zekakavramı, zekayı oluşturan etmenler, zeka kuramları irdelenecek, ardından örgütsel zekakavramı, örgütsel zekaya ilişkin yetenekler ve örgütsel zekayla ilişkili kavramlarayrıntılı olarak incelendikten sonra örgütsel zekanın öğrenmedeki rolü ortayakonulmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde konu ile ilgili ampirik bir çalışma yapılarakteoride verilen bilgilerin uygulamadaki mevcut durumla uyumu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Öğrenme, Örgütsel Öğrenme Süreci, ÖğrenenÖrgüt, Örgütsel Zeka. The organizations have been looking for a formula of in order to adapt changes.Of the organizations which can change themselves faster would be able to survive as theorganizations of the future. The learning organizations are the organizations which areable to catch these fastly the changes and renew themselves by accomplishing necessarytransformation when needed.The aim of this thesis is to explain the effects and contributions on organizationalintelligence to organizational learning process, which is located within the integrity oforganizational learning process, by theoritical and practical.The first part of this thesis covers learning concept, learning theories, learninglevels, organizational learning process, learning organization structure and learningorganization disciplines which are the main concepts of organizational learning. In thesecond part, before explaining organizational intelligence which is antecedent oforganizational learning, intelligence concept, composing intelligence factors, intelligencetheories are examined and then organizational intelligence concept, the abilities relatedto the organizational intelligence and concepts which are related with organizationalintelligence are examined,with details and the role of organizational intelligence onlearning is tried to explained. In third part the accordance between theory and practiseis determined by doing empirical study.Key Words: Organizational Learning, Organizational Learning Process,Learning Organization, Organizational Intelligence.
Collections