Pop culture images and contemporary mythmaking in Sam Shepard`s two plays: The unseen hand and cowboy mouth
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sam Shepard, modern Amerikan toplumunu başarılı şekilde yansıtan yenilikçisanatıyla, çağdaş Amerikan tiyatrosunun en önemli yazarlarından biri olarak kabuledilmektedir. Oyun yazarlığına Off-Off Broadway adı verilen alternatif tiyatrodabaşlamış ve akımın hoşgörülü atmosferinde kendine özgü biçemini geliştirmiştir.Shepard'ın kariyerinin pop kültür evresine ait oyunları, çeşitli pop kültürkaynaklarından seçilmiş mitik figürlerin çağdaş bir bağlamda işlev kazandıkları, çağdaşAmerika'nın kültürel parçalanmışlığını etkili şekilde iletmek üzere çok parçalı olarakyapılandırılmış, fantastik ve pop ögelerin karışımından oluşan kolaj benzeri oyunlardır.Bu oyunlarda mit, modern bireylerin bölük pörçük deneyimlerini, bütünsel Amerikandeneyimine bağlamaya yarayan bir güç olarak ele alınmaktadır.Bu araştırmada, bir yandan Shepard'ın pop kültürel oyunlarından The UnseenHand (1969) (Görünmez El) ve Cowboy Mouth (1971) (Kovboy Ağzı) adlı eserler,çağdaş mitler yaratmak üzere kullanılan pop kültür imgeleri açısından incelenmiş, biryandan da, çağdaş Amerika'nın, pop kültür imgeleri, mit ve çok parçalı yapı yoluylanasıl eleştirildiği ortaya konmaya çalışılmıştır.Çalışma sonucunda, Shepard'ın pop kültür oyunlarından bu iki önemli örneğin,çağdaş Amerikan toplumu, siyaseti ve yaşam biçimine yönelik ciddi eleştirilersergiledikleri; bilim kurgu, Eski Batı mitosu ve 1950'lerin ergenlik dönemi popkültürünün bir karışımı olan The Unseen Hand'in, çoğu zaman tüketim ve bilimseldiktatörlükle tanımlanan modern dünyada, geçmişiyle bağını koparmış, ruhsal olaraktükenmiş bir toplumu yansıtırken, müzikli, metinlerarası bir yapı sergileyen CowboyMouth'ın, yabancılaşma, belirsizlik ve güvensizlikten dolayı acı çeken, parçalanmışmodern dünyada tutunacak birşeyleri olmayan modern bireylerin umutsuz hallerineodaklandığı kanısına varılmıştır. Ayrıca, Shepard'ın, The Unseen Hand'de mitikkovboy, Cowboy Mouth'da ise rock-and-roll yıldızı imgelerini modern Amerikantoplumundaki olumsuzluklara karşı bir çıkış yolu olarak ele almasına karşın, moderninsanın mitlerle olan bağını çoktan koparmış olmasını neden göstererek, her ikioyununu da, mitin çağdaş kültürel ortamdaki geçersizliğini vurgulayarak sonlandırdığısöylenebilir. Sam Shepard is reputed as one of the most prominent playwrights of thecontemporary American theatre due to his innovative drama that has brilliantlyreflected the contemporary American experience. He started writing plays Off-OffBroadway and developed his own distinctive voice in the tolerant environment of themovement.Shepard?s plays of his ?pop culture? phase are a blend of fantastic and popelements where mythic figures chosen from diverse pop cultural sources such asmovies and rock music are set to function in a contemporary context. These arecollage-like plays constructed in a fractured structure so as to communicate thecultural fragmentation in the contemporary America. ?Myth? is meant to serve as aunifying force that will connect the fragmented encounters of modern individualswith the whole American experience.The dissertation aimed to study two of Shepard?s pop cultural plays, TheUnseen Hand (1969) and Cowboy Mouth (1971), regarding the pop culture imagesthat were used to create contemporary myths. It also sought to demonstrate how acritical reflection of contemporary America was presented in the plays through popculture images and the myth as well as the fractured construction.In consequence of the study, it may be stated that these two significantexamples of Shepard?s pop cultural plays display a serious criticism of thecontemporary American society, politics and way of life; The Unseen Hand-a blendof science fiction, Old West mythos and adolescent popular culture of 1950s-reflectsa spiritually dead society who has lost its connections with its past in the modernworld that is largely defined with consumerism and scientific totalitarianism, andCowboy Mouth-an intertextual assemblage with music- focuses on the desperatesituation of the modern individuals, who suffer from alienation, uncertainty andinsecurity for having been left in a fractured modern world without somethingmeaningful to cling on to. It may also be asserted that although Shepard suggests themythic cowboy in The Unseen Hand, and the rock-and-roll star in Cowboy Mouth asa remedy for the ills of the modern society, he ends the plays by highlighting theirrelevance of the myth in the contemporary cultural environment since the modernman?s connection to it has already been broken.
Collections