Bilgi çağının iş organizasyonlarında stratejik bilgi yönetimi: Teori ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi çağının iş organizasyonlarında stratejik bilgi yönetimi? konulu tezçalışmasının ilk bölümünde sırasıyla küreselleşme ile önem kazanan bilgi toplumu vebilgi ekonomisi kavramları incelenmiştir. Bilgi kavramı ve çeşitleri ortayakonularak, örgütsel bilginin yaratılması ile ilgili teori ele alınmıştır.Organizasyonlarda bilgi yönetimi giderek daha da önem kazanmayabaşlamıştır. Dolayısıyla ikinci bölümde işletme içerisinde bilginin tanımlanması,transfer edilmesi, saklanması, paylaşılması, kullanılması ve değerlendirilmesiniiçeren bilgi yönetim süreci ele alınmıştır. Bilgi yönetiminin temel amacı,organizasyondaki örtük ve açık bilgiden değer yaratacak bir yapınınoluşturulmasıdır. Çünkü organizasyondaki bilginin gerçek kaynağı, görünmeyenvarlıklarında yani entelektüel sermayededir. Bu amaçla entelektüel sermayeyiharekete geçirecek bir teknik alt yapının oluşturulması gereklidir. Ayrıca bubölümde bilgi yönetimi stratejileri tanıtılmıştır. Son kısımda ise bilgi ve stratejiarasındaki ilişki incelenmiş, bilginin stratejik yönetim sürecindeki önemivurgulanmıştır.Son olarak üçüncü bölümde Konya Ticaret Odası'na kayıtlı belli işletmelereanket uygulanmış ve bu araştırmanın sonuçları yorumlanmıştır. The study entitled ?Strategic knowledge management in work organizations ofknowledge age? discusss in the first chapter the impact of globalizaton on theknowledge society and knowledge economy. The terminology about ?knowledge? isexplained with the help on list of knowledge types and the concept of Ba building afoundation for knowledge creation.Knowledge management in organizations has been increasingly importantrecently. In the second chapter the knowledge management issues are discussed withall the details of this process like setting knowledge aims, storing, saving, sharing,using and measuring organizational knowledge. It cosists of main structures, namelytecnical and, social structures. Problems related to knowledge managementassentialy arises from the later. Because human factor and social structure are at thebase of knowledge management which must realize and, appropriate tecnic andsocial structure that motivates social structure, in turn. In addition, knowledgemanagement srategics are also mentioned. The end of the chapter handles the elationof knowledge to strategy and the significance of knowledge in the strategicmanagement process.Finally the third and last chapter discussed the result of the research studyconducted among the firms of the Konya Chamber of Commers.
Collections