Yapılandırmacılık yaklaşımına dayalı işbirlikli öğrenmenin ilköğretim 5.sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenci erişi ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde yapılandırmacılıkyaklaşımına dayalı işbirlikli öğrenmenin öğrencilerin erişi ve tutumlarına etkisiniincelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma Konya ili, Karatay ilçesi, İsmil Cumhuriyet İlköğretim Okulunda5. sınıfta okuyan iki sınıfta gerçekleştirilmiştir. Kontrol gruplu öntest-sontestdeneysel desenin kullanıldığı araştırmada, yansız olarak seçilen sınıflardan birindeyapılandırmacılık yaklaşımına dayalı işbirlikli öğrenme (Birlikte Öğrenme ve GrupAraştırması Tekniği) uygulanırken diğer sınıfta ise geleneksel öğretim uygulanmıştır.Verilerin elde edilebilmesi için Sosyal Bilgiler Başarı Testi geliştirilmiş, Kurnaz(2000) tarafından geliştirilen Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeğinden yararlanılmış,Öğrenci Görüşleri Anketi ile Süreç Değerlendirme Ölçekleri kullanılmıştır.Ölçme araçlarından Sosyal Bilgiler Başarı Testi ile Sosyal Bilgiler TutumÖlçeği deney ve kontrol grubuna öntest ve sontest olarak verilmiştir. ÖğrenciGörüşleri Anketi ile Süreç Değerlendirme Ölçekleri ise sadece deney grubundakiöğrencilere uygulanmıştır. Sosyal Bilgiler Başarı Testi ile Sosyal Bilgiler TutumÖlçeği verilerinin analizinde SPSS 11.0 programından yararlanılmıştır. ÖğrenciGörüşleri Anketi verilerinin analizinde frekans ve yüzdeler hesaplanmış, SüreçDeğerlendirme Ölçeklerinin analizinde de ölçüm sonuçlarının ortalamalarıhesaplanmıştır.Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, yapılandırmacılıkyaklaşımına dayalı işbirlikli öğrenmenin uygulandığı deney grubundaki öğrenciler,geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilere göre da yüksek erişielde etmişlerdir. Sosyal Bilgiler dersine yönelik yapılandırmacılık yaklaşımına dayalıişbirlikli öğrenmenin uygulandığı deney grubundaki öğrenciler kontrol grubunagöre daha olumlu tutum geliştirmişlerdir. Deney grubu öğrencilerine uygulananÖğrenci Görüşleri Anketi bulgularına göre öğrenciler bu yöntemle dersi daha iyiöğrendiklerini ve bu yöntemle ders işlemekten memnun olduklarını belirtmişlerdir.Süreç Değerlendirme Ölçeklerinin deney grubuna uygulanması ile elde edilenbulgulara göre ise öğrenciler, grup süreçlerinde paylaşma, arkadaşlık, yardımlaşma,sorumluluk alma, bilimsel yöntem kullanma ve inceleme - araştırma yapma gibi birçok becerilerini geliştirdikleri görülmüştür. This search has been done to examine the effects of cooperative learning toattitudes and behaviors of the students based to constructivist approach at primary 5year students in Social Knowledge Class.The search has been done in two 5 year classes in Konya City, KaratayDistrict, İsmil Cumhuriyet Primary School. Control group, pre test-last test,experimental design have been used in this search. The classes have been chousedobjectively and cooperative learning (Learning together and Group SearchTechnique) which is based to constructivist approach has been applied one of themand traditional teaching technique was applied to the other class. To get data, SocialKnowledge Success Test has been developed and was utilized Social KnowledgeAttitude Scale which was developed by Kurnaz (2000). Also, Student?s OpinionInquiry and Duration Evaluation Scales have been used in this search.From the measuring tools, Social Knowledge Success Test and SocialKnowledge Attitude Scale have been given to the experiment and control groups aspre test-last test. Student?s Opinion Inquiry and Duration Evaluation Scales havebeen given to only experiment group students. At the analyzing the data of SocialKnowledge Success Test and Social Knowledge Attitude Scale; SPSS 11.0 programwas gotten used. At the analyzing the data of Student?s Opinion Inquiry frequencyand percentages have been calculated. At the analyzing the data of DurationEvaluation Scales, the average of measuring results have been calculated.According to the findings which were obtained at the end of the search, theexperiment group students who were applied cooperative learning which is based toconstructivist approach, obtained more accessibility than the control group studentswho were applied traditional teaching approach. The experiment group students whowere applied co-operated learning which is based to constructivist approach,intended to Social Knowledge Class, were developed more positive attitudes than thecontrol group students. According to the findings of Student?s Opinion Inquiry, thestudents have stated that they had learned better and they had been satisfied to learnby this method. According to the findings of Duration Evaluation Scales which wasapplied to experiment group, it has been observed that the students had progressedmany skills as communion, friendship, cooperation, responsibility, using scientificmethods, making examine-research.
Collections