Süreğen hastalıklı çocukların kaynaştırma eğitim ortamlarında karşılaştıkları güçlüklerin öğretmen, aile ve çocuklar açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bakanlığın önemli görevlerinden büyük bir kısmını yerine getirme göreviniüstlenen, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 22 Mart 1926 tarihinde kabul edilipSüregen hastalıklı çocukların çogunun kaynastırma egitim ortamlarındaegitimleri boyunca birçok güçlüklere sahip oldukları rapor edilmektedir (Sarı 2002).Dolayısıyla bu arastırmanın amacı;1) Süregen hastalıklı çocukların kaynastırma egitim ortamlarında karsılastıklarıgüçlüklerin ögretmen aile ve çocuklar açısından degerlendirilmesi ve.2) Bu konuda ileri arastırma yapanlara temel veri saglamaktırBu arastırmada Nitel Arastırma Yöntemlerinden Görüsme yöntemi kullanılmıstır.Veri toplamak için arastırmacı tarafından gelistirilen ` Yarı yapılandırılmıs GörüsmeFormu' kullanılmıstır. Bu arastırmanın çalısma grubu ise Ankara, Eskisehir, Antalya veKonya illerindeki yirmi Hastane ilkögretim Okulu Ögretmeni, bu okullara devam edenyirmi süregen hastalıgı olan ögrenci ve bu ögrencilerin aileleri ve kayıtlı olduklarıokullardaki sınıf ögretmenlerinden olusmaktadır. Arastırma bulgularına göre, süregenhastalıklı çocuklar kaynastırma ortamlarında akademik güçlüklerlekarsılasmaktadırlar. Bu baglamda dersleri anlama, okulda ve sınıfta yapılanetkinliklere katılmakta güçlük çekmektedirler. Ayrıca bu çocuklar kaynastırmaortamlarında fiziki görünümleri akranlarından farklı oldugu için birçok güçlük ortayaçıkmıstır.Anahtar kelimeler: Süregen hastalıklı çocuklar, kaynastırma, Hastane lkögretimOkulları, ilkögretim.Erkan Many students with chronic sickness have many difficulties during theireducation in the integrated settings (Sari, 2002). Therefore, the aim of this study is:1) to evaluate the difficulties which the children face in the integrated settingsafter receiving the treatment in hospital schools from the perspectives ofheadteachers, teachers and their families and,2) to maintain data to do further research in this field.In this study, qualitative research method was used to collect the data using thesemi-structured interview technique developed by the researcher. The sample of thisstudy consisted of twenty hospital schools? teachers, twenty sick students and theirfamilies; and their teachers in their regular schools selected from Ankara, Eskisehir,Antalya and Konya Hospital schools. According to the research findings, these childrenhave many difficulties in the integrative settings raised from lack of teachers?,headteachers? and parents? knowledge about their sickness.Key words: Children with chronic sickness, integration, hospital schools, primaryeducation.
Collections